A jövőben eltűnnek a finanszírozási piacról a 0 százalékos és a közel ilyen alacsony kezdőrészletű konstrukciók, illetve azok a termékek, amelyek 1-3 évig csak kamatfizetést írtak elő az adós számára - fogalmazott a Gémosz konferenciáján Mészáros György, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Abban, hogy az extrém hitelajánlatok lekerülhessenek a palettáról, a PSZÁF is szerepet vállal: a felügyelet extra tartalékolási kötelezettséget ír elő a kockázatos termékekre, így például a 80 százaléknál magasabb hitel/autóérték arányú, illetve a 96 hónapnál hosszabb futamidejű konstrukciók esetében.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (GME) elnöke szerint az idén várható 160-170 ezres eladás jövőre 140-150 ezer darabra csökken (a kishaszongépjárművekkel együtt). A konferencián megállapították, hogy a gépjárműpiac alapvetően megváltozik, és a most megalakult "autós nagykoalíció" szerint és ez nem csak az eladott autók számának csökkenését, de az irreális finanszírozási ajánlatok eltűnését is eredményezi.
A konferencia utáni sajtótájékoztatón Erdélyi Péter, az MGE társelnöke, utalva a magyar piacon kialakult helyzetre, azt mondta: "az autós nagykoalíció véget vet az őrült piaci helyzetnek". Gablini Gábor úgy vélekedett, akinek van pénze, az most vegyen autót, részben készpénzért, részben hitelre. A finanszírozók ugyanis még nem árazták át teljesen a termékeket a hitelválság hatására: a feltételek a mostaninál csak rosszabbak lesznek. Így aki tisztán készpénzzel is ki tudná fizetni az autót, a hitellel kiváltott összeget magas kamatú banki betétekbe fektetheti - fejtette ki a szakember.