India a világ harmadik legnagyobb kábeltelevíziós piaca, amely az előrejelzések szerint a következő évtized közepére Ázsia legjobban jövedelmező fizetős-tv piacává válik. A Disney korábban is vásárolt érdekeltségeket indiai vállalatokban.

Kétszeresére növelte részesedését a Walt Disney Co. az UTV indiai tv- és mozi-tartalomszolgáltatóban. Az UTV a televíziós és mozi-tartalomszolgáltatás mellett játékszoftvereket is gyárt, és televíziós műsorokat is sugároz. A most bejelentett megállapodás értelmében az egyesült államokbeli cég 203 millió dollárért 32,1 százalékra növeli részesedését az UTV Software Communicationben - írja a Business Standardra hivatkozva a Reuters.

Az alku keretében egy további 20 százalékos részvénycsomagra is opciót kapott a Disney. Az amerikai cég 2006-ban 30,5 millió dollárért már vásárolt egy hindi nyelvű gyerekcsatornát az UTV-től. Tavaly pedig együttműködési megállapodást kötött egy indiai stúdióval egy számítógép-animációs sorozat elkészítésére.