Csökkenő árakkal gyér Carrefour növekedés

2008.03.06. 11:10

A világ második számú kiskereskedelmi hálózata az amerikai Wal-Mart után, a francia Carrefour 2,299 milliárd eurós adózott eredményt jelentett tavalyról kisebbségi részesedések nélkül, 1,4 százalékkal többet a 2006-os 2,269 milliárdnál.

A folytatódó tevékenységekből kisebbségi részesedések nélkül 0,7 százalékkal 1,868 milliárd euróra nőtt az adózott eredmény, meghaladva az elemzők által átlagosan várt 1,84 milliárdot. A szerény növekedés a gyenge nyugat-európai fogyasztói bizalom, az árérvenyesítés nehézségeinek következménye az igen versengő piacon. Franciaországban az év nagy részében csökkentek a cég árai.

A nettó bevétel 6,8 százalékkal 82,148 milliárd euróra gyarapodott 76,887 milliárdról, ehhez 2,4 százalékpontot tett hozzá a piaci terjeszkedés. A nettó bevétel Franciaországban 1,1 százalékkal, azon kívül egész Európában 6,9 százalékkal, Latin-Amerikában 38,5 százalékkal, Ázsiában 11,6 százalékkal nőtt. Idén a nettó bevétel 6-8 százalékos növekedésében bíznak részesedésvásárlások nélkül számolva, és a profit tavalyinál gyorsabb növekedését remélik.

KAPCSOLÓDÓ CIKK