Az Antenna Hungária Zrt. (AH) a következő öt évben évi 4-7 milliárd forintot költ fejlesztésre azért, hogy ügyfeleit csúcstechnológiával szolgálhassa ki - mondta Jean-Francois Fenech, a cég vezérigazgatója Budapesten egy sajtótájékoztatón.

A cég részt vesz a tervek szerint hamarosan kiírandó digitális tv- és rádió tenderen, s célja az, hogy központi szerepet játsszon a digitális műsorszórásban és -terjesztésben. Az AH 2007-ben a magyar számviteli elvek szerint 25,3 milliárd forint bevételt ért el, ami 3 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. Kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) pedig 7,5 milliárd forint volt, erről összehasonlító adatot nem közöltek. A vállalat ezekben a hetekben üzleti évet vált, s pénzügyi éve ezt követően áprilistól március végéig tart majd.

Jean-Francois Fenech kifejtette: a bevétel 60 százaléka az analóg szolgáltatásokból származik, a cél viszont az, hogy négy-öt év múlva már a digitális szolgáltatások bevétele legyen ekkora.A vezérigazgató elmondta: az AH olcsó és megfizethető szolgáltatást akar nyújtani előfizetőinek, beleértve a lakosságot is.

A jelenleg 210 adótornyot üzemeltető cég növeli a lefedettséget is: nem feltétlenül újabb tornyok építésével, hanem inkább a városokban kisebb átjátszó állomásokkal.
A hétfői eseményen közölték azt is, hogy a francia TDF tulajdonában lévő társaság arculatot vált, s új, egy emberi kézre hasonlító, illetve a cég nevét is megjelenítő többszínű logóra vált.