Tavaly többet költött sörre a magyar

2008.03.21. 15:00

A sör kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 6 százalékkal, értékben 10 százalékkal nőtt tavaly 2006-hoz képest - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből. Az alkoholmentes sörökre változatlanul a összes bolti eladás 3-4 százaléka jutott.

A dobozos sör iránti kereslet annak ellenére növekszik, hogy átlagára magasabb, mint az üveges termékeké, egy liter dobozos sör ára 286 forint volt tavaly év végén, míg egy évvel korábban 277 forint. Egy liter üveges sörért 2007-ben 266 forintot kellett fizetni átlagosan, szemben az egy évvel korábbi 258 forinttal. A fémdobozos sör piaci részesedése 54-ről 57 százalékra nőtt tavaly, az üveges termékeké 44-ről 39 százalékra csökkent, a maradék négy százalék a műanyag palackok és az egyéb kiszerelések között oszlik meg.

A kiszerelések közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 56 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 36 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést regisztrált a Nielsen. A sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 19 százalékról 22 százalékra emelkedett 2006-ról 2007-re. Viszont a 401-2500 négyzetméteres bolttípusé 28 százalékról 27 százalékra csökkent. A kisebb üzletek közül a garázsdiszkont tudta 3 százalékos mutatóját 4 százalékosra növelni - olvasható a közleményben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK