A cégek elégedettek a bankokkal

2008.03.26. 10:39

A cégek döntő többsége rendkívül elégedett a bankok szolgáltatásaival, csupán három százalékuk kíván pénzintézetet váltani - áll a GfK Hungária Corporate Banking Monitor felmérésében.

Egy legalább 20 millió forint éves árbevétellel rendelkező magyarországi vállalkozás átlagosan két pénzintézettel is aktív üzleti kapcsolatban áll, de a legnagyobb vállalkozások akár 6-7 bank szolgáltatásait is igénybe veszik egyidejűleg - összegzi a felmérést a GfK Hungária, amelyet 2007 novemberében készítettek.

A felmérés során megkérdezett 2000 vezető 96 százaléka vallotta magát elégedettnek a számukra legfontosabbnak tartott bank teljesítményét értékelve. Több mint kétharmaduk nemcsak elégedett, hanem nagyon elégedettnek nevezte magát. A felmérés eredményei arra is rámutatnak, hogy a bankok és pénzintézetek által nyújtott szolgáltatás és kapcsolattartás színvonalában nincs számottevő különbség a vállalatméret tekintetében - a kis cégek a nagyvállalatokhoz hasonlóan vélekednek bankjukról.

Mára tehát a vállalati szektorban szolgáltatásokat kínáló bankok számára valóban minden ügyfél fontos ügyfél - vonja le a következtetést a GfK elemzése.A Corporate Banking Monitor szerint annak ellenére, hogy a vállalatok négy százaléka nem elégedett a bankjával, csak három százalék nyilatkozott úgy, hogy a jövőben valószínűleg nem tartja fenn kapcsolatát legfontosabb bankjával, megválik attól. Vállalatmérettől függetlenül azok a cégek hajlamosabbak leginkább a váltásra, amelyek a jelenlegi bankjuknál egyáltalán nem, vagy csak árbevételükhöz képest szerény értékben hitelképesek.

Ugyanakkor az is tisztán látható, hogy még a fő bankjuktól hitelt egyáltalán nem kapó cégek körében sem túl magas a bankváltást tervezők aránya - alig több mint hat százalék. Ez azt jelenti, hogy a bankok hitelezési gyakorlata ma Magyarországon meglehetősen hasonló: az a vállalkozás, amelyik valamilyen oknál fogva nem kap bankhitelt az egyik pénzintézetnél, az egy másiknál sem számíthat arra.

KAPCSOLÓDÓ CIKK