Több mint 50 éve a legtetemesebb reklámbevétel-csökkenést könyvelték el az amerikai nyomtatott újságok tavaly, miközben az elektronikus sajtó bevételei tovább növekedtek - derült ki az amerikai lapkiadók egyesületének (NAA) friss adataiból. Az újságok reklámbevételei 2007-ben az előző évhez képest 9,4 százalékkal 42 milliárd dollárra estek vissza.

Az amerikai nyomtatott sajtót nemcsak a hirdetési felületek zsugorodása, hanem az amerikai gazdaság növekedésének lelassulása és az elektronikus kiadványok előretörése is sújtja. A második legnagyobb, 9 százalékos reklámbevétel-csökkenés 2001-ben történt. Tavaly nemcsak a reklámokból, hanem az apróhirdetésekből származó bevételek is csökkentek, 16 százalékkal.

A nyomtatott és elektronikus sajtó együttes reklámbevételei 7,9 százalékkal 45,3 milliárd dollárra nőttek 2007-ben. Ez azt mutatja, hogy a reklámpiac oroszlánrészét továbbra is a nyomtatott újságok teszik ki, jóllehet az internetes reklámokból származó bevételek 2007-ben mintegy 19 százalékkal növekedtek, s elérték a 3,2 milliárd dollárt. Az elektronikus sajtó reklámbevételeinek növekedése is lelassult némileg: 2006-ban és 2005-ben még 31-31 százalékos volt a növekedés.

Az on-line kiadványokhoz folyt be tavaly a hirdetési piac bevételeinek 7,5 százaléka, tavaly előtt ez a mutató 5,7 százalék volt. A lapkiadók az egyre széttöredezettebb információs piac és a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére továbbra is jelentős reklámbevételre tesznek szert az újságok internetes kiadásainak köszönhetően - közölte John Sturm NAA-elnök.