Öt bolttal indul április 17-én, csütörtökön az Aldi diszkont-hálózat, amely nyitási ajánlatával a tartós fogyasztási cikkek piacába hasít bele - olvasható a Napi Gazdaságban.

Április 17-én öt vidéki városban - Debrecenben, Gyulán, Nyíregyházán, Pécsett és Piliscsabán - nyit üzletet az Aldi. A diszkontlánc lcd-tévét kínál például százezer forintért és vizes porszívót tízezerért. Nyitási ajánlatában egyetlen élelmiszer-akciót sem emelt ki, jóllehet a lánc elsősorban élelmiszer-kiskereskedő. A vasárnaptól induló tematikus élelmiszer-akciója a nálunk is kedvelt olasz konyhára épül.

A nyitás időpontja csak vasárnap derült ki, és meglepő módon a korábbi piaci pletykák szerint nem 20-25, de még csak nem is 17 (erre a cég utalt a honlapján) üzlettel nyit, hanem összesen öttel. A piaci hírek szerint az Aldi hosszú távon több száz egységes hálózatot kíván felépíteni Magyarországon, ami riasztó lehet a hazai kis- és közepes méretű, láncra szervezett és láncon kívüli élelmiszer-kereskedőknek. Korábban ugyanilyen fejlesztési tervek terjedtek el az Aldi konkurenséről, a Lidlről is, amely 2004 végén nyitott Magyarországon, s rohamléptekkel terjeszkedett ugyan, de üzletei száma még ma sem lépte át a százat.

Valamivel több mint két éve jegyezte be a cégbíróság az Aldi Magyarország Holding Vagyonkezelő Kft.-t., nem sokkal később, 2006 januárjában pedig megalakult az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. is. A cégforma nem meglepő, ugyanis a német társaságok az adózás miatt kedvelik a betéti társasági formát - a Lidl is működtet egyet a kft.-je mellett -, annak idején a Schöller is bt. formában jelent meg.

Az Aldi-hálózat két részből áll: Aldi Észak és Aldi Dél. A két hálózat 1960-ban jött létre, a családi vállalkozásban a két testvér elosztotta a német piacot. Magyarországon az Aldi Dél jelent meg - írja a Napi Gazdaság.