Balaton-szelettel üzletelnek a csokimultik

Vágólapra másolva!
Eladja a Balaton-szelet márkát a Kraft Foods a Nestlének, jelentette be a cég szerdán. A vételár összege nem nyilvános. A Balaton-márkanevet azért kellett eladni, mert az Európai Bizottság szerint a Kraft és a Danone kekszüzletágának összefonódása veszélyeztette volna a versenyt az uniós piacon.
Vágólapra másolva!

A megállapodás értelmében a Kraft tovább gyártja majd a Balaton márkájú termékeket a Nestlé számára a Győri Keksz Kft. székesfehérvári üzemében. A gyártás csak akkor kerül át a Nestléhez, amikor elkészülnek azok a tervek, amelyek alapján biztosítható a Balaton szelet minőségi követelményeinek és szolgáltatási színvonalának folytonossága, azaz 2009-nél nem korábban. A Kraft nem számol azzal, hogy az eladás jelentősebb kihatással lesz a cég állandó foglalkoztatottsági szintjére.

A lépés az Európai Bizottság tavalyi döntését követi, amely a Groupe Danone globális kekszüzletágának akvizícióját - beleértve a Győri Kekszet is - azon feltétellel engedélyezte, hogy a Kraft megválik meghatározott számú márkától Spanyolországban és Magyarországon. Az eladási megállapodáshoz versenyhatósági jóváhagyás szükséges.

A Kraft Foods 2007. évi árbevétele meghaladta a 37 milliárd USA-dollárt. A Kraft több mint 150 országban forgalmaz emblematikus márkákat. A Kraft részvényeit a Standard & Poor's 100 és 500 indexén jegyzik, illetve a vállalat tagja a Dow Jones- és az Ethibel Fenntarthatósági Indexeknek. A Groupe Danone globális kekszüzletágának 2007-es akvizíciója óta, a Győri Keksz a Kraft csoport része. A Nestlé SA 16 százalékkal növelte adózás utáni eredményét a múlt évben: az eredmény 10,7 milliárd svájci frankot ért el (6,6 milliárd euró), szemben a 2006-ban elért 9,2 milliárd frankkal.