Uniós vélemény szerint a támogatás nem sérti az állami segélyezéssel kapcsolatos uniós rendelkezést, az ügylet versenyjogi hatását messze meghaladja a régiós fejlődéshez történő pozitív hozzájárulás.

Neelie Kroes versenyjogi biztos a jóváhagyás bejelentésekor hangsúlyozta, hogy a - motorgyártó és autó-összeszerelő - beruházások közvetve és közvetlenül összesen 40 ezer munkahelyet teremtenek Románia délkeleti részén, amely egyike az unió legszegényebb térségeinek.

A Ford várhatóan 2009 első felében kezdi el termelését Romániában, miután az idén megvásárolta az Automobile Craiova gyárat a román kormánytól, amely a dél-koreai Daewoo csődjét követően vette át az üzemet.

A felvásárlás támogatási szempontból korábban nem volt problémamentes: egyedül a Ford jelentkezett a craiovai üzem 72,4 százalékos részesedésre, és a felek egyezsége szerint a román állam 27 millió eurót elengedett a gyár 84 millió eurós árából, de ezért cserébe a termelésre és az egykori gyár alkalmazottainak megtartására feltételeket szabott.

Ezt kifogásolta Brüsszel, és elrendelte, hogy a román állam hajtson be 27 millió eurót a Fordtól, amely márciusban közölte, hogy visszafizeti az Európai Bizottság által jogellenes állami segélynek nyilvánított 27 millió eurót.