A francia-amerikai Alcatel-Lucent - európai részében a földrész második számú távközlésiberendezés-szállítója - még mindig nem igazolta a 2006-os vállalategyesülés előnyeit. A csoport sokat költ fejlesztő beruházásokra és szerkezetváltásra, és nagy reményekkel tekint a jövőbe, de mind gyengébb a második generációs mobil berendezések piaca, és a szállítók között is éleződik az árverseny.

Az adó utáni rubrikába az első negyedévben 95 millió eurós veszteség került, az egy évvel korábbi, 199 milliós adózott eredmény helyett. A tavalyi utolsó negyedévi, 48 milliós veszteséghez képest is rosszabbodott kissé a helyzet. Tavaly egész évben 443 millió eurós veszteség volt, a 2006-ban még különálló két cég együttes, összesen 522 millió eurós adózott eredménye helyett.

A bevétel, 3,864 milliárd euró, 0,5 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, és 26,2 százalékkal kevesebb volt a tavalyi utolsó negyedévinél. Igaz, változatlan valutaárfolyamokon az idei első negyedévben már 6,3 százalékkal lett volna több a bevétel az egy évvel korábbinál, ha az euró nem drágult volna a dollárhoz képest. A tavalyi utolsó negyedhez képest változatlan valutaárfolyamon is 23,2 százalékos volt a visszaesés.

Egész évre a bevétel 2-5 százalékos csökkenésére számítanak a cégnél gyenge dollár és a távközlési cégek csökkenő beruházásai miatt.

Az új generációs mobil távközlési berendezések forgalma viszonylag jól alakul mind az Egyesült Államokban, mind Nyugat-Európában, a nagy értékű új megrendelések az egyesülés erejét mutatják, de a céget lehúzták a hagyományos, második generációs berendezések, amelyek értékesítése főleg a felzárkózó piacokon lanyhult, és gyengült a vezetékes berendezések amerikai piaca is. Ezért folytatják a költségcsökkentést: a tavalyi első negyedévben 1900 alkalmazottól váltak meg, októberben további négyezer fős leépítést jelentettek be, három év alatt pedig 16 500 embert bocsátanak el 130 országban az eredetileg 79 ezres létszámból.