Az InfoRádió úgy tudja, hogy újra kell tárgyalni a 65 milliárd forintos metrókocsi-szerződést. Értesüléseink szerint a gyártás három hónapot csúszik, de ennél is nagyobb baj, hogy a 4-es metró vonalára szánt automata szerelvényeknek lejárna a garanciája, mire forgalomba állnának.

Újratárgyalják a 2006-ban aláírt metróvonat-szerződést, azt ugyanis úgy kötötték meg, hogy idén két jármű érkezne a 2-es vonalra és ugyancsak kettő a 4-es vonalra - tudta meg az InfoRádió.

Az aláírás idején még azzal számoltak, hogy a 4-es metró 2009-re elkészül, jelenleg azonban már 2011. a céldátum. Mivel a metróépítés késik, kérdés, hova tegyék a 4-es metró teljesen automatizált szerelvényeit.

Ha meg is találják a helyet, a járművek garanciája két évre szól, így mire elérkezik a 2001-es metróátadás, lejárt garanciájú vonatok gördülhetnek a sínekre. Az automata szerelvényeket a 2-es metró vonalán nem tudják futtatni, mert a vonal nem alkalmas rá.

Ráadásul a metrókocsik gyártása is három hónapot csúszik. Ebben szerepet játszhat az is, hogy az Alstom kocsik gyártását Franciaországból áthelyezték a lengyelországi Katowicébe.A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből idén 2-2 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még mintegy 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta.

A szerződés szerint a BKV 263,5 millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.