A cseh autóipari vállalatok 2007-ben egy tizedével 963 ezer járműre növelték termelésüket, melynek nagy részét személygépkocsik alkották. A Volkswagen leányvállalata, a Mlada Boleslav-i Skoda Auto közel 623 ezer járművet gyártott le. A Toyota és a Peugeot-Citroen közös vállalata Kolinban a TPCA 308 ezer autót gyártott.
Az idén a cseh autógyártás volumene a várakozások szerint átlépi az egymilliós küszöböt. "A Hyundai nosovicei üzemének munkába állítása után a tízmilliós ország egymilliót lényegesen meghaladó autógyártással rendelkezik majd. Ezzel világelsők leszünk az egy lakosra jutó autógyártás terén" - jelentette ki az autóipari szervezet igazgatója Martin Jahn.
A cseh autóipar virágzik annak ellenére is, hogy az egyre erősödő nemzeti devizája folyamatosan nehezíti számára az exportot mind az euró-, mind a dollár térségekbe. Exportjának nagy része az uniós piacra megy. Jahn szerint ezért létkérdés az ipar számára, hogy a kormány mihamarabb meghatározza az euró bevezetésének dátumát.
A cseh kormány eddig nem szabott meg konkrét dátumot az euró bevezetésére és erről még a konvergencia program sem tesz említést. Prágában nem hivatalosan a "2013-as vagy későbbi" dátumot emlegetik. Zdenek Tuma jegybankelnök pedig egyenesen 2019-et helyezte kilátásba.