Az Isztriai-félszigetre tartó autóutat júliusra autópályává szélesítik, a csaknem a dél-dalmáciai Makarskáig érő horvát A1-es autópályán pedig 2009-re készül el a ma még egy-egy sávos Mala Kapela és Sveti Rok alagút párja, megszüntetve ezzel a nyaranként nem ritkán 20 kilométeres torlódásokat.

Horvátországban évek óta feszített tempóban folynak az autópálya-építések elsősorban a tengerparti irányokba, de az idegenforgalmi szezonban szombatonként mégis nem ritkán 20 kilométeres dugók is kialakulnak a félkész alagutak és az ott bekövetkező balesetek miatt.

A kétszer kétsávos sztráda a Zágrábtól délre mintegy 100 kilométerre lévő Mala Kapela alagútnál, valamint a Zára (Zadar) előtt a Velebit-hegységen áttörő Sveti Rok alagútnál ugyanis ma még mindkét irányban csak egy-egy sáv forgalmának átengedésére alkalmas.

Több év óta először idén nyáron nem növekszik a hossza a csaknem Makarskáig tartó déli autópályának, annak újabb, Sestanovac és Ravca közötti csaknem 50 kilométeres szakaszát ugyanis csak 2008 decemberében adják át a forgalomnak. A horvát sztrádaépítők idén elsősorban a neuralgikus pontnak számító alagutak építésére koncentrálnak.

A Mala Kapela és a Sveti Rok alagút már meglévő, egyenként közel 6 kilométeres járata mellett párhuzamosan zajlanak az újabb fúrások. Az autósok türelmét kérő táblák szerint a közlekedők 2009-től vehetik igénybe a párhuzamos alagutakat, ahol így megszűnik a gyakori baleseteket okozó szembejövő forgalom.

Az A1-es autópályával párhuzamosan, Splitnél ugyancsak autópályaként készítenek el egy elkerülő utat, amelyben költsége 170 millió euró. Az építkezés már megkezdődött a Trogir, Split és Omiš közötti, naponta átlag 40 ezer járművet átengedő új sztrádaszakaszon.
Az Adria horvát szakaszára igyekvők Fiume (Rijeka) felé is újabb autópálya-építésekkel találkozhatnak.

A Zágrábtól a tengerpartig tartó A6-os autóút sztrádává szélesítését egy 7 kilométeres szakaszon már januárban elkészítették, a további 36 kilométeren pedig a tervek szerint júliusban adják át a kétszer két sávossá bővített és nyolc új, az eddigiekkel párhuzamos alagúttal kiegészített autópályát.

Dolgoznak az építők a Fiumén át az Isztriai-félszigetre vezető autóút kiszélesítésén is. A nyaranként itt is gyakori torlódásoknak várhatóan 2009-re lesz vége, az építők akkorra ígérik az új szakasz autópályaként történő átadását.