A Vodafone Magyarország szolgáltatási árbevétele 0,4 százalékkal bővült a 2008 március végén lezárult pénzügyi évben a hívásvégződtetési díj csökkentése ellenére - mondta Beck György, a cég vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón.

A 2007-2008-as pénzügyi évet megelőző 12 hónapban a Vodafone bevétele több mint 140 milliárd forint volt, ami 10 százalékkal haladta meg az azt megelőző évit. A 2007 áprilisától 2008 március végéig tartó pénzügyi évben a hívásvégződtetési díj csökkenése nélkül a bevétel növekedése elérte a 7,7 százalékot.

Beck György elmondása szerint a stabil pénzügyi eredmények mellett a roaming, a nemzetközi hívásdíjak egy év alatt 14,1 százalékkal növekedtek.

Strukturális váltás, bővülő ügyfélkör

A vezérigazgató kifejtette, hogy a 2007-2008-as pénzügyi év a változások éve volt, ami az ügyfélkapcsolatok és a mobil szélessávú internet (3G/HSDPA) fejlesztésében, illetve a márka erősítésében mutatkozott meg.

Átalakult a szervezeti rendszer is: a Vodafone létrehozta például a lakossági és a vállalati ügyfelek üzletágát azért, hogy hatékonyabban ki tudja szolgálni őket. Az átalakítás része volt az is, hogy 80 új pozíciót hoztak létre, s megerősítették a külső kommunikációs csapatot. Az alaplétszám nem változott, mivel szintén 80 pozíció, főként az adminisztrációs területen megszűnt.

Az ügyfélszám egy év alatt 8,2 százalékkal, 177 ezerrel nőtt, ezen belül a számlás, előfizetéses ügyfelek száma 24 százalékkal bővült. Az ügyfelek teljes létszáma március végén 2,34 millió volt, míg a számlás előfizetők aránya 44,6 százalékra nőtt,

Az aktív SIM-kártyákat tekintve tavaly a Vodafone 7,9 százalékkal növekedett, miközben a piac 8,1 százalékkal.

Az eseményen közölték: az 5 éves Vodafone Alapítvány eddig összesen 500 millió forint adományt osztott szét magyar szervezetek számára.

Beck György úgy vélte, a következő években folytatódik a szolgáltatók közötti árverseny, miközben a média, az informatika és távközlés egyre inkább összeolvad.

Tovább csökkennek a végződtetési díjak is, miközben a mobilkommunikáció már teljes körű szolgáltatással, hang, adat, videó és média ajánlatokkal jelenik meg a piacon a széles sávú szolgáltatások elterjedésének köszönhetően.