A KKSZ is beszállna a Volán fejlesztésébe

Vágólapra másolva!
A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) részt kíván venni a Volán társaságok hosszú távú fejlesztésének kialakításában, mert így tudja hatékonyan képviselni tagsága, azaz a dolgozók érdekeit - erről Korcsolayné Kovács Krisztina, a KKSZ elnöke  tájékoztatta közleményben szerdán az MTI-t.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint a KKSZ elnöksége július 9-én rendkívüli ülésen foglalkozott a Volán társaságok privatizációjával, az arról megjelent sajtóinformációkkal, amelyek az elnökség szerint indulatokat és feszültségeket váltottak ki a munkavállalók körében.

A KKSZ - szögezi le a közlemény -, mint a Volán-társaságok munkavállalóit tömörítő legnagyobb reprezentatív érdekképviseleti szervezet nem ért egyet, és elhatárolódik a július 15-én Kaposváron megtartott szakszervezeti rendezvénytől. Ott ugyanis a KKSZ alapszervezetei külön-külön a KKSZ nevében foglaltak állást a privatizáció ellen.

Ezt pedig a reprezetatív szakszervezet véleménye szerint nem tehették volna meg. A rendezvényen ugyanis a KKSZ-nek mindössze egy alapszervezete - a Körös - képviseltette magát, így a Kaposváron hozott döntések össz-szakszervezeti szinten nem fogadhatók el.

A szakszervezet elnöksége emlékeztet arra: a KKSZ minden békés eszközt igénybe vesz a munkahelyek megvédése érdekében. Egyben azonban felhívja a figyelmet, hogy amennyiben a békés eszközök nem vezetnek eredményre, úgy a Közúti Közlekedési Szakszervezet kész direkt akcióra is mozgósítani a dolgozókat.

A KKSZ a szóban forgó ügy - a tervezett magánosítás - kiemelt jelentőségére tekintettel tárgyalásokat tart szükségesnek a témáról a döntési jogkörrel rendelkezők részvételével - tartalmazza az elnökségi közlemény.

Nyolc megye Volán társaságainak 22 szakszervezeti képviselője kedden, egy Kaposváron megtartott egyeztető fórumon határozatban utasította el a Volán társaságok esetleges privatizációját - tájékoztatta Dobi István, a Közúti Közlekedési Szakszervezet kaposvári szervezetének elnöke az összejövetelt követően MTI-t.

A szakszervezetek féltik a munkahelyeket, mivel a magánosítással együtt jár a jelentős létszámleépítés, továbbá a megkötött kollektív szerződések, a rendezett munkaügyi kapcsolatok is veszélybe kerülhetnek, és csökken a járatok száma - sorolta a Volán társaságok napirenden lévő privatizációjának negatív hatásait az érdekvédelmi szervezet elnöke.

Közölte, hogy a szóban fogó döntésük megerősítéseként megalakították az Akciószövetség Koordinációs Tanácsát, amelynek feladata a Volán társaságok esetleges privatizációjával kapcsolatos kormányzati döntések figyelemmel kísérése, arra való gyors reagálás és az akciók - demonstráció, sztrájk - megszervezése.

Száraz Gábor, a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szóvivője az üggyel kapcsolatban - az MTI érdeklődésére - visszautalt a július 9-i sajtótájékoztatójukon elhangzottakra. Akkor Tátrai Miklós, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) vezérigazgatója azt mondta: sem az NVT, sem az MNV Zrt. nem tárgyalt a Volán társaságok eladásáról, mert előbb a közúti tömegközlekedés fenntarthatóságát kell biztosítani

Markó Andrea, a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács tagja pedig azt közölte: készül a szolgáltatási szerződés módosítása a társaságokkal és a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériummal közösen. A módosítás célja, hogy megszüntessék azt a 20-25 milliárd forintos éves hiányt, amit a Volán társaságok a jegybevételek és költségeik különbözeteként elkönyvelnek.