Pécs privatizálná a helyi közlekedést

Vágólapra másolva!
A helyijáratú autóbuszközlekedést biztosító vállalat, a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. 49 százalékos tulajdonrészének értékesítését tervezi ősszel a baranyai megyeszékhely önkormányzata, amely költséghatékonyabb működtetést remél a privatizációtól - jelentette be a város szocialista alpolgármestere.
Vágólapra másolva!

Tóth Bertalan elmondta: az elképzelések szerint a vásárló 1 milliárd forinttal járulna hozzá a társaság jelenleg 2,1 milliárd forintos tőkéjének emeléséhez, amellyel 32 százalékos tulajdonrészt szerezne. Ha vállalja, hogy a céget üzemi veszteség nélkül, csökkenő önkormányzati támogatással működteti, valamint meghatározott fejlesztéseket hajt végre, 562 millió forintért további 17 százalékot és a menedzsmentjogokat is megkapja. A politikus hozzátette: a befektető az elvárt jó színvonalon, 10 évnél fiatalabb buszokkal biztosítaná a helyi tömegközlekedést, melynek árairól azonban továbbra is a városi közgyűlés döntene.

Tóth Bertalan közölte, hogy a Hungarian Bus cégével, a lehetőség iránt érdeklődő Mecsekbusz Kft.-vel szerződnének a PK Zrt. tulajdonrészének eladására. Az értékesítéshez nincs szükség közbeszerzési eljárásra, mivel a tőkeemelést a PK Zrt. hajtja végre.

Az alpolgármester a lépés szükségességét azzal indokolta, hogy a nehéz anyagi helyzetben lévő Pécsnek minden évben komoly összegbe, idén például 615 millió forintba kerül a Pécs Holding részét képező, egyébként veszteséges PK Zrt. támogatása. A tömegközlekedési vállalat veszteségeiről sem Tóth Bertalan, sem Varga Péter, a Pécsi Városüzemelési és Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója nem kívánt nyilatkozni, a társaság éves utasforgalmáról, járműparkjáról, dolgozóik számáról pedig nem volt információjuk. Kerényi János, a PK Zrt. vezérigazgatója korábban arról tájékoztatott, hogy a cég mintegy 170 autóbusszal évente 96 milliós utasforgalmat bonyolít le a 158 ezer lakosú városban.