A drogériák 2008. első felében 14 százalékkal növelték kiskereskedelmi eladásaikat az előző félévhez képest, ezzel féléves forgalmuk meghaladta a 36 milliárd forintot - közölte a Nielsen piackutató csütörtökön az MTI-vel.

A Nielsen 60 drogériai termékkategóriát vizsgáló felméréséből kiderül, hogy a drogériák kiskereskedelmi piaci részesedése 2 százalékos javulással elérte a 26 százalékot 2008. első félévében.

A bolthálózat öt éve tartó csökkenő trendje is megfordult 2007-ben, és a nagy drogériai láncok 46 egységgel bővültek 2006 óta. A dm-drogerie markt 23, a Rossmann 12, a Schlecker 11 új boltot létesített, csak a Müller-boltok száma változatlan.

A piackutató kiemelte, hogy a drogériák teljes forgalmához a nagy multinacionális cégek mellett érzékelhetően hozzájárultak a DDA és a 100 forintos boltok is.

A drogériákban leginkább a kis értékű termékek találnak vevőre: például az arcradírok és a lábápolási segédeszközök 66 illetve 65 százaléka itt kel el. Az arcápolóknak, borotválkozás utáni szereknek, hajápolóknak, pelenkáknak és testápoló készítményeknek is több mint 40 százaléka  a drogériákban fogyott el.

A legnagyobb forgalmú háztartási vegyi árukat (mosószer, toalett papír) azonban a vásárlók csak átlagosan 10 százaléka szerzi be drogériákból. A kiskereskedelemben szintén nagy számban fogyó pelenkák és dezodorok 41 illetve 38 százaléka kerül eladásra háztartási vegyi áru szakboltokban.

A Nielsen felméréséből az is kiderül, hogy a drogériák többségére továbbra is jellemző a kis eladótér. Az üzletek 60 százaléka sorolható az 1-50 négyzetméteres szegmensbe, míg 40 százalékuk az 50 négyzetmétert meghaladóba. Tíz évvel korábban  ez az arány még 70, illetve 30 százalékos volt.

A lakosságszámhoz viszonyítva még mindig öt megyében (Vas, Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Komárom-Esztergom és Fejér) a legsűrűbb a drogéria-hálózat, míg a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi régióban, valamint északkeleten kisebb az ilyen típusú üzletek előfordulási aránya - jegyzi meg a piackutató cég.