Állandó akciók a butikoknál

Vágólapra másolva!
A nagy verseny és az óriási kínálat miatt véget nem érő akciókkal próbálják szinten tartani az évek óta csökkenő forgalmat a ruházati üzletek. A szakemberek a téli szezonra jelentős javulást jósolnak a ruházati kereskedelemben - derül ki a Világgazdaságból.
Vágólapra másolva!

A Világgazdaság információi szerint az őszi kollekciók már régen megérkeztek, de a legtöbb áruház még a nyári cikkektől próbál megszabadulni. A tavalyi mélypont után az idén, a második fél évben, előreláthatólag novemberben és decemberben erősödhet az évente mintegy 400 milliárd forintra rúgó ruházati értékesítés. A következő hónapokban a kínálat is bővül: a középkategóriás márkák mellett két új luxusüzlet is nyílik Budapesten.

Az év első felében kismértékben csökkent az értékesített ruházati cikkek volumene - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Ez elsősorban a szezonoktól független, folyamatos leárazásoknak köszönhető: az üzletek, ahol tudnak, engedményt adnak.

Úgy véli, azért van erre szükség, mert ha a családoknak spórolniuk kell, elsőként a ruházati kiadásokat fogják viszsza. Az előrejelzések szerint novemberben és decemberben erősödhet ismét a forgalom. A főtitkár hangsúlyozza, a kiskereskedelmi forgalmat 1,5-2 éve tartó holtpontjáról csak az adórendszer következetes átalakításával lehetne sikeresen elmozdítani.