Az Adidas 60 százalékkal növelte kínai eladásait

Vágólapra másolva!
A német Adidas sportszer- és sportruhagyár az első félévben 60 százalékkal növelte értékesítését Kínában, és az olimpia további sikert hozott. A pekingi olimpia hivatalos sportruházati partnereként az Adidas több mint 3 millió terméket szállított 214 szövetségnek, önkénteseknek, tisztségviselőknek és más megrendelőknek.
Vágólapra másolva!

Tizenhat nemzeti olimpiai bizottságot ruházott fel, közte a kínait, és további három olimpiai csapatot a legjobb hat közül. Pekingben több mint 3000 sportoló küzdött az Adidas termékeiben, és a cég a 28 olimpiai sportág közül 27-ben szerepelt árucikkeivel, büszkélkedett az Adidas közleménye hétfőn.

Az Adidas piacvezető lett Kínában, és előrejelzése szerint biztosra vehető, hogy az idén már Kína lesz a vállalat második piaca az Egyesült Államok után, és 2010-re a kínai értékesítés meghaladja az egymilliárd eurót. Júliusban Pekingben nyílt meg az Adidas eddigi legnagyobb áruháza a világon.

Féléves forgalmi eredmények

Az Adidas az első félévben 286 millió eurós adózott eredményt ért el kisebbségi részesedések nélkül, 23 százalékkal többet az egy évvel korábbi 232 milliónál. A forgalma 4 százalékkal 5,1 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 4,938 milliárdhoz képest, változatlan valutaárfolyamokkal számolva 12 százalékos volt a növekedés.

Latin-Amerikában 23 százalékkal 381 millió euróra, Ázsiában 17 százalékkal 1,2 milliárd euróra, Európában 11 százalékkal 2,3 milliárd euróra nőtt, Észak-Amerikában 19 százalékkal 1,2 milliárd euróra csökkent a forgalom.

Tavaly az adózott eredmény kisebbségi részesedések nélkül 14 százalékkal 551 millió euróra emelkedett, a forgalom 2 százalékkal 10,3 milliárd euróra nőtt. Latin-Amerikában 32 százalékkal, Ázsiában 12 százalékkal, Európában 5 százalékkal nőtt, Észak-Amerikában 9 százalékkal csökkent a forgalom.