Újra fúrják az M6-os beomlott alagútját

Vágólapra másolva!
A szakértői vélemény szerint mostanra újra alkalmassá vált a munkára a nyáron beomlott alagút, így folytatódhat az M6-os építése. Egy osztrák módszer alapján fúrnak tovább.
Vágólapra másolva!

A szakértői vélemény alapján folytatni kívánja az M6/M60 autópálya Szekszárd-Bóly közötti szakaszán az alagútépítési munkálatokat a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. (MAK) és a Mecsek Construction Group (MCG) - tudatta közleményében szerdán a MAK Zrt. az MTI-vel.

A munkálatokat, az alagútépítéshez kapcsolódó tervezési, engedélyeztetési folyamatokat az elkészült független szakértői jelentés iránymutatásai alapján kívánják a továbbiakban elvégezni - szögezi le a cég.

A Bátaszék közelében található, "A" jelű alagút nyáron történt beomlásáról és az alagútépítésről szóló független szakértői jelentés elfogadja és támogatja a korábbiakban választott NATM (New Austrian Tunneling Method) azaz az új osztrák alagútépítési módszer elveit - áll a közleményben.

Az elvégzett vizsgálatok, tanulmányok, számítások és mérések alapján a független szakértői jelentés javasolja a leállított fejtési munkálatok folytatását az "A" Észak és a "C" alagutaknál. Javasolja továbbá a "D" alagút fejtési munkálatainak megkezdését és a "B" alagút belső héjának készítését is - jelzi a közlemény.

A szakértők megállapították, hogy a hirtelen bekövetkezett omlás a jelentős csapadékot követő vízbehatolás és ennek következményei, a két járat közötti pillér teherbírásának elvesztése, a a járat felső, boltíves részének süllyedése és a párhuzamos fejtések egymásra hatása lehetett.

A "B" alagútnál az alakváltozások a fejtési munkálatok befejezése után megszűntek, a talaj és az alagúthéj együttdolgozásából stabil egyensúlyi állapot alakult ki, ami megengedi az alagút belső héjának biztonságos megépítését, kivitelezését, így statikájával szemben nincsenek aggályok - fogalmaznak a szakértők.