Megúszta a bírságot a Netrisk

Vágólapra másolva!
A fogyasztókat megtévesztő állítások jelentek meg a Netrisk Kft. által működtetett honlapokon, ezért azonban, a jogsértés csekély súlyú volta miatt, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a biztosítási alkuszt nem büntette meg.
Vágólapra másolva!

A GVH közölte, hogy az MKB-csoporthoz tartozó Netrisk Kft. biztosítási alkuszként tevékenykedik. A társaság online biztosítási portált is üzemeltet, amelyen az oda látogató ügyfelek egy díjkalkulátor segítségével hasonlíthatják össze a biztosítók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra, illetve casco-, lakás- és utasbiztosításra vonatkozó ajánlatait.

A GVH szerint a Netrisk 2007. IV. negyedévében és 2008-ban közzétett tájékoztatóiban piacvezető pozíciójára, szolgáltatásának egyedülállóságára vonatkozó állításokat tett, kedvezményeket és ajándékokat ígért ügyfeleinek. A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy ezek az állítások alkalmasak voltak-e a fogyasztók megtévesztésére.

A Netrisk társhonlapjain arról tájékoztatott, hogy minden ügyfél ajándékot kap, s lehetősége van arra is, hogy egy új Suzukit nyerjen. Kiderült azonban hogy az állítás nem felelt meg a valóságnak, az ajánlat korábbi időszakra vonatkozott. A társaság egyes, internetes társoldalain közzétett hirdetései azt a látszatot keltették, hogy minden biztosító 30 százalékos kedvezményt kínál, ha az ügyfél az internet segítségével köt biztosítást. Csakhogy kiderült, hogy mindössze egyetlen biztosító kínált ilyen mértékű kedvezményt.

A versenyhatóság végül nem szabott ki bírságot a Netrisk Kft.-re, mivel a jogsértés csekély súlyú volt, illetve mert a társaság ellen korábban nem indult versenyfelügyeleti eljárás.

A Netrisk az MTI-vel közölte: a Gazdasági Versenyhivatal döntését elfogadta, a hibáért pedig ügyfeleitől elnézést kér.

Ismertették: a GVH több más, vizsgált szempont mellett a Netrisk piacvezető pozíciójára, illetve a szolgáltatás egyedülállóságára tett kijelentéseket megalapozottnak találta, akárcsak az on-line biztosításközvetítés kedvező megítélését tükröző felmérést, ezért az eljárást megszüntette. Figyelmeztetésben részesítette ugyanakkor társaságot azért, mert három, a Netrisk Kft. által üzemeltetett honlapon - melyek a www.netrisk.hu oldaltól függetlenül működnek - a múlt év novemberi kampány időszakában még olvasható volt egy korábbi nyereményakcióról szóló mondat.

A korábbi kampányban a Netrisk Kft. egy Suzuki személyautót sorsolt ki ügyfelei között, ezt a nyereményt akkor át is adták az akció nyertesének. 2008-ban a korábbiaknál lényegesen nagyobb értékű nyereményjátékot hirdettek, melynek fődíja 10 millió forint volt. Mintegy 30 társoldaluk közül ugyanakkor 3 honlapon a kisebb értékű, korábbi nyereményjátékra vonatkozó mondat maradt fenn, de mellette látványosan nagyobb formában, az új nyereményre vonatkozó hirdetés is szerepelt.

E három, a Netrisk.hu főoldaltól független honlap a társaság forgalmának egy ezrelékét adja, a GVH ugyanakkor úgy ítélte meg, az ott biztosítást kötő ügyfeleket a régi hirdetés megtéveszthette.

A cég a múlt évre érvényes nagyobb értékű, 10 millió forintos fődíjat - ahogy a korábbi nyereményeket is - szabályosan kisorsolta és átadta a nyerteseknek, a hibáért ugyanakkor ügyfeleitől elnézést kér - áll a közleményben.

A versenyhivatal emellett a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak találta a 30 százalékos on-line díjkedvezmény megfogalmazását a hirdetések egy részében. Mivel a 30 százalékos díjkedvezmény minden ügyfelük díjkalkulációjában megjelenik,a társaság indokolnak tartotta a kedvezmény szerepeltetését, ám a GVH megítélése szerint e tájékoztatás alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, mivel a kedvezmény mértéke csak egy biztosító ajánlatára vonatkozott.