Semmit nem bukott a válságon a Porsche-főnök

2008.10.05. 16:02

Személyesen semmit sem vesztett a pénzügyi válságban, mert sohasem voltak részvényei - árulta el a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) hétvégi számának nyilatkozva Wendelin Wiedeking, a legjobban fizetett német ipari vezető, a Porsche cég elnök-vezérigazgatója.

Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!

"A reálgazdaságot szeretem, inkább ingatlanba, induló vállalkozásokba, vagy akár bisztrókba fektetem a pénzemet" - fejtette ki az autóipari vezető. Elárulta azt is, hogy egyik legkedvesebb álma valósult meg, amikor sikerült megvásárolnia az Észak-Rajna-Vesztfália tartományban lévő Ahlen helység kocsmáját: "Az üzlet nagyon jól megy, mindenkinek tudom ajánlani - jó a konyhája, a söre, és mérsékeltek az árai."

Az Automobilwoche című német autós szaklap egy korábbi jelentése szerint a világ autóiparában Wendelin Wiedeking 60 millió euróra (14 milliárd 765 millió forint) becsült éves jövedelemmel áll az első helyen.

Vesznek-e még Porschét a brókerek?

A FAZ ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a Porsche részvénye értékének kétharmadát elvesztette, részben azért, mert a befektetők aggódnak a jelzálogválság hatásai miatt.

A Porsche gyártmányait egyébként előszeretettel vették azok a gazdag befektetők, brókerek és befektetési bankárok, akik most nagyon sokat vesztettek a hitelkrízisen. A társasággal kapcsolatos bizonytalanságot növelte az is, hogy a cég nem adott ki 2009-re szóló előrejelzést.

A kínai és az orosz piac sem stabil

Minderre válaszul Wiedeking elmondta, hogy ők sem tudják kivonni magukat a világgazdaság hatásai alól. Előrejelzést azért nem adnak ki, mert egyelőre senki nem tudja, hány bank megy még csődbe, és meddig tart a pénzpiaci felfordulás. Ugyanakkor szavaiból kiderült, hogy a válság ellenére a Porsche továbbra is csak magas minőségű autókat tud gyártani.

Wiedeking hangsúlyozta, hogy az amerikai eladások csökkenésére már tavaly felkészültek, mostanra azonban kiderült, hogy "az orosz és a kínai piac sem feltétlenül stabil". A Közel-Keleten és Dél-amerikában viszont jól megy az üzlet, és Ázsia továbbra is növekvő piac marad a cég számára.

KAPCSOLÓDÓ CIKK