Getronics: növekvő bevétel 2008-ban

2008.11.26. 12:32

Az informatikai szolgáltatásokat nyújtó Getronics két magyar cége tavaly 14 milliárd forint árbevételt ért el, míg az idén ennél valamivel nagyobb bevétellel számolnak - mondta Rátkai Péter, a Getronics Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón. A Getronics Magyarországon 450 alkalmazottat foglalkoztat, a létszámot 2010-re 800-ra növelik.

A magyar ügyfeleket az informatikai erőforrás-kihelyezésre (IT-outsourcing) és rendszerintegrációra specializálódott Getronics Magyarország Kft. szolgálja ki. A másik vállalat, a 2004 óta regionális szolgáltató központként (Global Service Center - GSC) működő EMEA Távolsági Szolgáltató Zrt. 12 nyelven nyújt infokommunikációs üzemeltetés-támogatási szolgáltatást Európában.

A Getronics magyarországi árbevételének 31 százaléka rendszer és üzemeltetési outsourcing szolgáltatásokból, míg 21 százaléka a projekt-szolgáltatásokból, az alkalmazásfejlesztésből és rendszerintegrációból származik. A forgalom 19 százalékát a Cisco, a Microsoft és a Dell termékek értékesítése teszi ki.

Az árbevétel 29 százalékát a GSC-szolgáltatásainak ellenértéke teszi ki.

A Getronics Magyarország Kft. az évek során stabil ügyfélkört alakított ki: a vállalat árbevételének 38 százalékát ipari ügyfelei, például a Mol Nyrt. a Shell, az Audi Hungária adják. Az árbevétel 25 százalékát teszik ki a távközlési vállalatoktól, például a Magyar Telekomtól és a British Telecomtól érkező megrendelések. A vállalat ügyfeleinek 20 százaléka bank és pénzintézet, így például az OTP Nyrt., a Raiffeisen Bank, a Budapest Bank. A fennmaradó 17 százalékot állami és kormányzati ügyfelek teszik ki.

A Getronics NV a világ egyik vezető ICT szolgáltató vállalataként, mintegy 2 millió munkakörnyezetet üzemeltet világszerte, s az elmúlt 15 évben több száz IT-outsource projektet valósított meg.

Az eseményen a Getronics bemutatott egy új szolgáltatást is, a Future-Ready Workspace-t. Ennek lényege, hogy az infokommunikációs munkakörnyezet, az informatikai és telekommunikációs szolgáltatások integrálása, a vállalat szerint 20-30 százalékkal csökkentheti egy cég vagy szervezet működési költségeit.

KAPCSOLÓDÓ CIKK