Három éve nyereséges a Pannon Volán

Vágólapra másolva!
Tartósan nyereségessé vált a Pannon Volán Zrt., de járműparkja továbbra is az egyik legöregebb a hasonló hazai cégek autóbuszflottáival összehasonlítva - mondta Balázs Dezső vezérigazgató kedden Pécsett sajtótájékoztatón.
Vágólapra másolva!

A cégvezető közölte, hogy a 97 százalékban állami, 3 százalékban dolgozói tulajdonban lévő vállalat 2005-ben még 140 millió forintos veszteséget szenvedett el, az árbevétel növelését és a költségek csökkentését célzó intézkedéseknek köszönhetően azonban 2006-ban már 18 millió, 2007-ben 331 millió forint nyeresége volt, és az idén is százmilliós nagyságrendű profitot vár.

A Pannon Volán 325 járművel évente 21 millió utast szállít, és a minél magasabb színvonalú szolgáltatások biztosítása érdekében igyekszik fiatalítani járműparkját. Tavasz óta 13 új, CREDO típusú autóbuszt vásárolt a cég, és jövő áprilisig további 10 busz beszerzése várható. A 23 járműért 1 milliárd forintot fizetnek, de az autóbusz flottájuk így is az egyik legöregebb az országban, a járművek átlagos életkora 13,2 év - mondta el Balázs Dezső.

Micskey Tibor termelési igazgató beszámolt arról, hogy a 860 embert foglalkoztató, 300 baranyai települést érintően helyközi, Komlón, Mohácson, Siklóson és Szigetváron helyi járatú utaztatást is végző Pannon Volán jövőre negyedmilliárdos beruházással megkezdi a chipkártyás bérletrendszer bevezetését.

Ennek lényege, hogy az utazás ára internetről feltölthető chipkártyákkal is kifizethető a buszokon elhelyezett speciális készülékek segítségével. Ezzel a bérlet- és jegyvásárlás gyorsabbá, az elszámolás pontosabbá válik, könnyebben nyomon követhetőek az utazási szokások, a menetrend pedig optimalizálható.

Balázs Dezső elmondta, hogy a cég támogatásért pályázik kisebb, úgynevezett midibuszok beszerzésére. E járművek a tervek szerint az önkormányzatok iskolabuszaival együtt egy olyan kistérségi modellprogramban vesznek majd részt, amelynek célja a kistelepülések tömegközlekedésének költséghatékony működtetése.