Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt
Jelentős részesedést szerezhet az állam a bajban lévő autógyártókban, a vállalatokat megsegítő segélyprogram keretében. A Bloomberg úgy tudja, a készülőfélben lévő csomag szerint a General Motors, a Ford és a Chrysler részvényei az összesen 15 milliárd dolláros hitelcsomag rájuk eső részének 20 százaléka erejéig kerülnének a kincstárhoz. A GM esetében ez azt jelentené - mivel 10 milliárd dolláros hitelre tart igényt, piaci értéke pedig 3 milliárd dollár körüli -, hogy az állam válna a cég messze legnagyobb tulajdonosává.
A segélyért cserébe eleve több kötelezettséget kellett vállalniuk az autógyártóknak. Be kell mutatniuk egy üzleti tervet a kilábalásról, nem fizethetnek prémiumot és bónuszokat a topmenedzsereknek és a vállalat repülőgépeit el kell adniuk. A szervezeti átalakulás terveit március 31-i határidővel kell elkészíteniük.
A Reuters szerint a csomag nélkül könnyen összeomolhatnak a nagy konszernek, ami 350 ezer munkahelyet közvetlenül és további milliókat közvetve ránthat maga után. A 2008-as Nobel-díjas közgazdász, Paul Krugman egyenesen úgy véli, az amerikai autóipar mindenképp haldoklik. Mint mondta, a válság kemény lesz, és "ezek a vállalatok végül eltűnhetnek".
Hasonlóan nyilatkozott George W. Bush leköszönő amerikai elnök, ő az iparág túlélési képességeit vonta kétségbe. Garanciát akar látni arra, hogy az adófizetők pénze nem veszik el, az autógyárak képesek megújulni és teljesíteni. A demokraták csillapítani kívánták ezeket a félelmeket, szerintük teljesülnek a feltételek.