A GM, amely a dúló gazdasági válságban csődöt jelentett, az állam segítségére szorult. A közpénz magánkézbe adására azért volt szükség, mert ha hagyták volna bedőlni a sok százezer dolgozót foglalkoztató vállalatot és rengeteg beszállító megrendelőjét, akkor a válság sokkal mélyebb lehetett volna. Az amerikai kormány garanciákkal és hitelekkel érte el azt, hogy talpon maradjon a gyár.
A General Motors a kapott hiteleket december 31-ével kezdi el törleszteni. A negyedévenként 1 milliárd dolláros részlet mellett a kanadai kormánynak 200 milliónként fogja törleszteni az összesen 1,4 milliárdos hitelt. A törlesztést nem várták 2015 előtt, de a vártnál jobb eladási és eredményadatok miatt megengedheti magának a vállalat, hogy jóval korábban megkezdje a visszafizetést.
Az állam 16 milliárdot bocsátott a GM rendelkezésére a csőd idején (jóval többet, ha a garanciákat és részvényátvételeket is beleszámítjuk), hogy rendbe tegye a vállalatot. A Reutersnek nyilatkozó, neve elhallgatását kérő forrás szerint azonban csak 3 milliárdot használt fel az autókonszern. Ennek oka, hogy a pénz felhasználásához mindig ki kellett volna kérniük a pénzügyminisztérium engedélyét, amit az viszont szigorú ellenőrzés alatt tarthatott volna.
A pénzügyi kormányzat reményét fejezte ki, hogy a jövő évben piacra dobhatják a General Motors állam által birtokolt részvényeit. A nyilatkozó forrás szerint erre nem az első fél évben kerül majd sor.
A General Motors 26,4 milliárd dolláros nettó árbevétel mellett 261 milliós veszteséget jelentett a szeptember 30-ig tartó harmadik negyedévben, de ez jóval kevesebb, mint amit a piac előzetesen elvárt.