Tizenegy napra leáll a japán Toyota

Vágólapra másolva!
A Toyota Motor Corp februárban és márciusban 11 napra leállítja termelését japán üzemeiben, mivel az alacsony értékesítés miatt felhalmozódtak a készletek amerikai márkakereskedőinél. A japán gyártó alkalmazottait ezalatt az idő alatt fizetett szabadságra küldi.
Vágólapra másolva!

A decemberi 37 százalékos értékesítési csökkenés több mint negyed százada a legnagyobb visszaesés a cég történetében és meghaladja amerikai riválisai, a General Motors és a Ford Motor eladásainak csökkenését. "Nem gondoltam volna, hogy a krízis ilyen gyorsan, ilyen mély nyomot hagyhat" - jelentette ki Watanabe Katsuaki, a Toyota elnöke újságíróknak Tokióban, az egyik legnagyobb japán üzleti szervezet által rendezett összejövetelen. A termelés szüneteltetése szinte példa nélkül áll a Toyota történetében. Korábban 1993-ban állította le egy napra gyártását a Toyota, mivel az erős jen visszavetette exporteladásait.

A Toyota amerikai értékesítésének mintegy 40 százalékát adják a Japánban gyártott modellek. Az Egyesült Államokban a kikötőkben és a kereskedőknél halmozódnak fel az eladatlan autókészletek, mivel a vásárlók a hitelezési nehézségek miatt vonakodnak nagyobb költségekbe verni magukat, még a szokatlanul kedvező értékesítési akciók ellenére is.

A Toyota japán versenytársai, a Honda Motor Co és a Nissan Motor Co a márciusban záró folyó pénzügyi évre már legalább 200 ezerrel csökkentették termelési tervüket. A Toyota nem közölte a gyárleállítások számszerű hatását éves termelésére. A rendelkezésre álló adatok alapján az érintett négy japán üzem havi átlagos termelése 2007-ben együttesen 130 ezer autó volt.