Szűkülő lapostévépiac, növekvő képátmérő

2009.01.30. 8:24

Az idén közel 20 százalékkal csökkenhet az utóbbi évek egyik sztártermékének számító lapos televíziók értékesítése - derül ki a Világgazdaságból.

Irányt válhat idén a lapos televíziók utóbbi években szépen gömbölyödő piaca. A Display-Search Világgazdaság által idézett felmérése szerint a készüléktípus nyolc évvel ezelőtti megjelentése óta az idén először csökkenhet a gyártók bevétele. A piackutató prognózisa szerint a múlt évhez képest 16 százalékkal 64 milliárd forintra apad, az összes készüléktípus piacán pedig 88 milliárd dollár lehet a bevétel, ami 18 százalékos visszaesést jelenthet.

Szakértők szerint a piacszűkülés az árak további csökkenésével és a gazdasági válság miatt visszaeső kereslet miatt következhet be. A plazmatévék értékesítése 6 százalékkal eshet vissza, az LCD-televíziókból pedig 7 százalékkal kevesebb találhat gazdára.

Az átlagárak fokozatos süllyedése miatt a vásárlók egyre jobb műszaki tartalommal rendelkező és nagyobb képátmérőjű készülékekhet juthatnak hozzá. Tavaly szeptemberben péládul egy 82 centiméteres képernyős tévé került annyiba, mint egy évvel korábban egy 66 centiméteres - mutatott rá a piaci változásokra Sztupár Andrea. A GfK Piackutató szakértője hozzátette: Magyarországon tavaly az LCD-televíziók voltak a legnépszerűebbek, az eladott készüléket 65 százaléka tartozott ebbe a kategóriába.