A közlemény szerint az egyesület a Pénzügyminisztériumtól választ sem kapott, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) pedig már egyértelműen elutasította a felvetést.
Az egyesület elnöke, Győző Gábor elmondta, hogy a sajtóban megjelent hírekkel ellentétben még tárgyalások sem folynak ebben a témában. Még februárban küldték el a két minisztériumba azt a levelet, amely a javaslatukat tartalmazza: a tíz évnél öregebb gépkocsik cseréje esetén a költségvetés 300 ezer, a gyártó pedig további 300 ezer forinttal járuljon hozzá a környezetkímélőbb gépkocsi megvásárlásához.
Az elnök szerint az akció gazdaságélénkítő hatású, és nem csökkenti, hanem a növeli a költségvetés bevételeit az áfa és a regisztrációs adó révén. Az elnök megjegyezte: a költségvetésbe az év első két hónapjában 50 százalékkal kevesebb regisztrációs adó folyt be az egy évvel korábbinál a gépkocsieladások visszaesése miatt.
Hozzáfűzte, hogy a gépkocsi import - amibe beszámítanak a Magyar Suzuki eladásai is - az év első két hónapjában mindössze 15 ezer volt, szemben az egy évvel korábbi 25 ezer darabbal.
Győző Gábor közölte, az MGE ismeretei szerint más - az új autók értékesítésében érdekelt - szakmai szervezet sem jutott el a tárgyalási pozícióig, hiszen a javaslatot kidolgozó és azt részletes számítással alátámasztani tudó MGE nélkül ez nem is vezethetne eredményre. Az MGE képviseli azokat a gyártókat, amelyek a költségvetéssel azonos összegű támogatást adnák.
Az MGE elnöke emlékezteti a munkahelyek megtartása mellett érvelő döntéshozókat arra, hogy az eladások visszaesése márkakereskedői csődhullámot okozhat, és ez növeli a munkanélküliek számát.