Luxusra válságban is van pénz

2009.03.19. 14:36

Luxuscikkekre a jelek szerint válságban is van igény, a francia Hermes ugyanis nyereségének emelkedéséről számolt be 2008-as éves jelentésében.

A párizsi Hermes International S.A tavalyi nettó nyeresége 290,2 millió eurót tett ki, ami éves alapon 0,8 százalékos emelkedésnek felelt meg, és meghaladta a piac előzetes várakozásait is. A kellemes meglepetésnek örültek is a befektetők, a társaság részvényárfolyama csütörtök délelőtt több mint 3 százalékot ment fel a párizsi tőzsdén.

A táskáiról, kiegészítőíról és ruháiról ismert Hermes bevételei 8,6 százalékkal 1,76 milliárd euróra emelkedtek, a válság által különösen értintett negyedik negyedévben 6,2 százalékos volt a forgalom bővülése.

Patrick Thomas vezérigazgató a Wall Street Journal jelentése szerint kifejtette, hogy az eladások az Egyesült Államokban is nőttek, és a terveikben inkább a fejlesztések dominálnak, nem pedig a költségek csökkentése.

A Hermes azt is bejelentette, hogy az idén 12 új boltot nyitnak, amelyek közül három Kínában nyitja majd meg kapuit, a marketingköltségeket pedig 10 százalékkal 100 millió euróra emelik. A tervek szerint az idén a kiállítások szponzorálására és a boltokban tartandó koktél-partykra koncentrálnak majd.

Thomas kifejtette, hogy a költségek csökkentése a cégnél azt jelenti, hogy a tavalyi 439 ember helyett csak 200-at vesznek majd fel. A Jean-Paul Gaultier dizájncég 45 százalékával is rendelkező társaság a tavalyi 1 euró után idén 1,03 eurós osztalékot fizet majd részvényenként.

KAPCSOLÓDÓ CIKK