Visszaesett, a rendkívüli hatásoktól megtisztítva pedig szerény mértékben nőtt a francia Danone csoport bevétele az idei év első negyedében, miután az egyre költségtudatosabb vásárlók kevesebb joghurtot és ásványvizet vettek a romló gazdasági helyzet közepette.

Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!

A bevétel 2,3 százalékkal csökkent január és március között, 3,67 milliárd euróra az egy ével korábbi 3,76 milliárdról. Az akvizíciókat és az árfolyamváltozásokat nem figyelve a bevétel 1 százalékkal nőtt.

A tejtermék részleg - amely a Danone bevételének több mint felét adja - 2,7 százalékkal esett vissza, míg az ásványvíz üzletágban 11,7 százalékkal csökkent az értékesítés árbevétele. Az átlagosnál jobban szerepelt a csoport két húzóágazata, a bébiétel és az egészséges táplálkozást segítő termékek üzletága, ezek bevétele 5,9, illetve 6,7 százalékkal nőtt.

Eltérően alakult a forgalom az egyes régiókban: miközben a bevétel 60 százalékát kitevő Európában 8,5 százalékkal visszaesett, Ázsiában és a világ többi részén 5,7 és 10 százalékkal nőtt.

A társaság - amely a tejtermék-értékesítésben világelső, az ásványvíz-eladásban második - megismételte korábbi üzleti előrejelzést, mondván, a korábbihoz képest nem számít drámai változásokra.