Vágólapra másolva!
Az első negyedévben a Volkswagen AG minden jel szerint megelőzte a Toyotát a világ legtöbb eladását produkáló autógyártók rangsorában. A változást a két gyártó eltérő felvevőpiaca magyarázza, ami most a németeknek kedvezett.
Vágólapra másolva!

Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!

A gazdasági válság megbénította a Toyota fő piacait az Egyesült Államokban és Japánban. Előbbi esetén 38 százalékkal estek az eladások, utóbbinál 24 százalékkal. Mindeközben a Volkswagen kihasználta a kormányzati élénkítő csomagok hatását, amik segítették az értékesítést Kínában, Németországban és Brazíliában. Ezek a területek 44 százalékát adták az összforgalmának előző évben.

Egy évvel ezelőtt a Toyota 2,41 millió autót adott el, de az eddigi becslések alapján 2009-ben már csak 1,23 milliót, ami 47 százalékos zuhanást jelent. Az év elején még a Volkswagen is 10 százalékos visszaeséssel kalkulált, de a német és kínai kereslet változása módosított az előrejelzéseken.

"A Volkswagen nagy rivális a Toyota számára" - mondta Koji Endo a Credit Suisse tokiói elemzője. "Az Audi erős, a Volkswagen is erős és jól kihasználják az apróbb autóik piacait is." A Volkswagen piaci értéke is emelkedett, jelenleg 100 milliárd dollár, de még így is második 133 milliárd dollár értékű Toyota mögött.

A Toyota a harmadik generációs Prius hibrid modelljére épít, hogy visszakerüljön az első helyre. A modell következő hónapban válik elérhetővé a vásárlók számára, és valószínűleg népszerű lesz az energiatakarékos autók vásárlására jutatott kormányzati támogatások miatt.