Vágólapra másolva!
Az év első negyedéről masszív veszteséget jelentett a BMW. A bajor gyártó eladott autóinak száma ötödével esett.
Vágólapra másolva!

Az idei első negyedévben 152 millió euró volt a BMW vesztesége - írja a Wall Street Journal. Tavaly ugyanezen időszakban még 487 millió eurós nyereséget könyvelhetett el a világ egyik legnépszerűbb prémiumautó-gyártója. A cég bevétele 13 százalékot esett, 13,29 milliárd euróról 11,51 milliárdra.

A 93 éves BMW adózás előtti eredménye is negatív: a cég 55 millió eurós veszteséget produkált, míg egy évvel korábban még 827 millió eurós profitot könyvelhetett el. Az elemzők 10,5 milliárd euró bevétel mellett 275 millió euró adózás előtti mínuszra számítottak.

Nemcsak a BMW, hanem a világ összes luxusautógyára profitcsökkenést könyvelhet el a válság miatt. A krízis közepette ugyanis megcsappant az érdeklődés a prémium modellek iránt. A Mercedes a múlt héten azt jelentette, hogy az idei első negyedévben, a legrosszabb várakozásokat is alulmúlva, 1,12 milliárd eurós vesztesége volt.

A BMW a válságra reagálva 34 százalékkal csökkentette a termelést. A cég eladásai - beleértve a Minit, a Rolls Royce-t és természetesen magát a BMW-t - 21 százalékkal csökkentek: a korábbi 351 787 autó helyett csak 277 264 kocsi kelt el.