Az ingyenes Metrót sem kíméli a válság

2009.05.11. 11:03

Megválik amerikai lapjaitól a Metro svéd médiavállalkozás, amely Magyarországon is kiadja a Metropol című ingyenes napilapot.

Az összesen napi 590 ezer példányban megjelenő amerikai lapokat a Metro egy korábbi vezérigazgatója veszi meg. Az ügylet értékét nem hozták nyilvánosságra.

Pelle Tornberg új alapítású Seabay Media nevű cége az ügylettel három ingyenes New York-i, illetve philadephiai lapot vesz át, valamint a Boston Metrót, amelyet a Boston Globe-bal együtt adtak ki. Tornberg a felvásárlással kapcsolatban azt közölte: tisztában van az amerikai médiapiaci kihívásokkal, de bizakodó atekintetben, hogy a Metro márkanév vonzó a hirdetők számára.

A lapeladások mellett a Metro hétfőn azt is bejelentette, hogy 528 millió korona értékben új részvénykibocsátást tervez adósságai törlesztésére és meglevő üzleti tevékenysége fenntartására.

A cég közleménye szerint a vártnál súlyosabb gazdasági válság, valamint annak a hirdetési piacra gyakorolt hatása következtében a Metro tavaly üzemi eredményét tekintve ráfizetéses volt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK