A szexipar is válságban van

2009.05.15. 14:03

A válság miatt egyre takarékosabbak a legnagyobb német erotikakonszern, a Beate Uhse ügyfelei is: a bevétel és az üzemi eredmény is visszaesett az év első három hónapjában. A csoport a jövőben a belvárosi prémium üzletekre, az autópályák mentén lévő szórakoztató központokra koncentrál, a régi stílusú üzleteket pedig átalakítja.

Itt olvashatja a válság híreit!

A csoport árbevétele 14 százalékkal csökkent az első negyedben az egy évvel korábbihoz képest, 59 millió euróra, az üzemi eredmény 60 százalékkal esett vissza 2,7 millió euróra. Mindamellett az év egészében változatlanul 6-7 millió Ebit-eredményre számít a társaság a tavalyi 7,1 millió eurót követően.

A vásárlási kedv lankadása leginkább a csomagküldő és a nagykereskedelmi üzletágban éreztette a hatását: csökkent a megrendelt árucikkek átlagértéke, s a szexboltok is jóval kevesebb árut vettek Beate Uhsétól. Tavaly ez az üzletág még egy millió euró hasznot termelt, az első negyedben már 200 ezer euró volt a vesztesége.