Folytatódik a GM darabolása

2009.06.05. 13:56

A General Motors Corp. a hétfői csődbejelentés után folytatja a múlt héten megkezdett márkaleépítési programját. Múlt pénteken kötöttek előzetes megállapodást az Opel eladásáról a Magna International nevű kanadai-osztrák céggel, a héten a Hummer eladásáról szerződtek egy kínai céggel, a Sichuan Tengzhonggal, majd a Bloomberg hírügynökség pénteki híre szerint a Saturn márka eladásáról a Penske Atomotive Grouppal egyezkednek.

A Penske állítólag 100-200 millió dollár közötti árat fizetne a Saturn márkáért. Egy másik jelentkező is van állítólag: az Oklahoma City-i központú Black Oak Partners LLC, amely egy magántőke-befektető cég.

A GM a Hummer, a Saturn és az Opel után várhatóan megszabadul még a Pontiac és a svéd Saab márkáktól is a Bloomberg szerint.

A Penskének szüksége lesz egy beszállítóra is a Saturnhoz. Állítólag a francia Renault az egyik lehetséges partner ebben, méghozzá dél-koreai leányvállalata, a Renault Samsung Motors Co. révén.

A potenciális vevő, a Penske ugyanis nem elsősorban autógyártó, hanem kereskedőcég Amerikában. Alapítója és vezérigazgatója Roger Penske, aki autóversenyzőként is ismert, és versenyautó-cége is van.

A GM 1985-ben hozta létre a Saturn márkát. Öt év múlva adta el az első ilyen autóját. Az eladási csúcsot 1994-ben érte a Saturn, akkor 286 ezer darabot értékesítettek ilyen brand alatt. Idén viszont 58 százalékkal csökkent a Saturn forgalma.

KAPCSOLÓDÓ CIKK