Kínai támadás az Airbus és a Boeing ellen

Vágólapra másolva!
Kijött az eddigi legnagyobb, helyi gyártású kínai kereskedelmi repülőgép, a C919-es tipus modellváltozata. A fejlesztés része annak a kínai stratégiának, amely azt célozza, hogy egyre inkább hazai cégekkel lássák el a világ leggyorsabban bővülő piacát, azaz a saját piacukat.
Vágólapra másolva!

A hongkongi repülőshow-n bemutatták az eddigi legnagyobb, helyi gyártású kínai kereskedelmi repülőgép, a C919-es tipus modellváltozatát. A gép 190 fő szállítására lesz alkalmas, a tesztrepülésekre 2014-ben, a forgalomba helyezésre pedig 2016-ban kerülhet sor.

A BBC beszámolója rámutat, hogy a bemutató és a szektor fejlesztése illeszkedik abba a kínai stratégiába, amely szerint egyre inkább hazai cégekkel szeretnék ellátni a világ leggyorsabban bővülő piacát, azaz a saját piacukat. A repülőgépek piacán Kína már most is a világ második legnagyobbika.

A C919-est a kínai állami tulajdonban levő Aviation Industry Corp of China egyik alvállalata, a Comac gyártja, a gép a tervek szerint a kínai modernizáció egyik fontos terméke lesz. A kínai replőgépipar eddig jellemzően a katonai szegmensre koncentrált, a kereskedelmi gépek most kerültek előtérbe: Kínában novemberben tesztelték az első hazai kereskedelmi gépet, a 90 férőhelyes ARJ-21-est.

A nemzetközi repülőgépipar jelentős átalakulás előtt áll, a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) ugyanis épp a múlt héten marasztalta el az európai államokat - a Boeingnek igazat adva - az Airbus támogatása miatt.