Kevesebb az ügyfél a mobilpiacon

Vágólapra másolva!
Az év első hét hónapjában bekövetkezett 370 ezres ügyfélszám-csökkenés után augusztusban a három magyarországi szolgáltató ügyfeleinek száma további 51 ezerrel csökkent, miközben a forgalmazásban résztvevő aktív ügyfelek száma nem változott - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
Vágólapra másolva!

Augusztus végére a teljes ügyfélszám 11 millió 837 ezerre csökkent, így a három szolgáltató ügyfeleinek száma közel 150 ezerrel haladta meg a tizenkét hónappal korábbit. A teljes ügyfélszám alapján számítva száz főre augusztus végén 118,1 előfizetés (hívásfogadásra alkalmas SIM-kártya) jutott az egy hónappal korábbi 118,6 után. A mutató egy évvel korábban 116,4-en állt, majd 2008. december végére 121,8-ra emelkedett.

A hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák száma alapján augusztusban a Vodafone piaci részesedése 21,08 százalékról 21,14 százalékra, a T-Mobilé pedig 44,25 százalékról 44,31 százalékra emelkedett, míg a Pannon részesedése 34,66 százalékról 34,54 százalékra csökkent.

A forgalmazásban résztvevők - azaz az előfizetéssel rendelkezők, illetve az utolsó három hónapban hívást indító, vagy fogadók - száma 2009 augusztusában gyakorlatilag nem változott és maradt 10 millió 662 ezer. Július végén a forgalmat generáló ügyfelek száma 240 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbit.

Augusztusban a Vodafone részesedése a júliusi 21,91 százalékról 21,94 százalékra, a T-Mobile részesedése pedig 44,59 százalékról 44,65 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 33,51 százalékról 33,41 százalékra csökkent.

A három mobilszolgáltató ügyfelei augusztusban 3 381 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 282 594 mobilszámot érintett.