Zöld út a Sole-Mizo a Túró Rudi üzletéhez

Vágólapra másolva!
Elgördült az akadály az elől, hogy a Sole-Mizo megvegye a Danone Túró Rudi üzletágát. A GVH szerint a vásártól nem lehet különösebb piackorlátozást várni, mert a piacvezető Pöttyös és a sok kis sajátmárkás termék fenntartja a versenyt.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Sole-Mizo Zrt. irányítást szerezzen a Danone Kft. Túró Rudi üzletága felett. A bérgyártás rendszerén keresztül nem csak a Pöttyös és egyéb "valódi" márkák versenyeznek, hanem több saját márkás termék is. Indoklásuk szerint az újonnan létrejövő vállalkozás több okból sem képes a verseny korlátozására. Egyrészt bérgyártás tekintetében a kiskereskedelmi saját márkát gyártató vállalkozások szabadon újra szerződhetnek más tejipari vállalkozással, másrészt a Pöttyöst gyártó, piacvezető Friesland szintén folytat bérgyártást.

Harmadrészt rendkívül egyszerű Túró Rudi gyártásba fogni, hiszen egy erre alkalmas speciális gépsor 100-300 millió forint befektetéssel, kb. 6 hónapos idő alatt kiépíthető. Negyedrészt a Túró Rudi gyártásban jelentős kihasználatlan termelési kapacitások vannak (a piac egészét tekintve kihasználatlan a teljes kapacitás hozzávetőleg fele). Az összefonódás után a teljes piaci kapacitás elegendően nagy hányada tartozik a fúzióban érintett felektől független piaci szereplőkhöz. A fentieket figyelembe véve, a GVH álláspontja szerint az összefonódás következtében számottevő káros versenyhatás fellépése nem valószínűsíthető.

A felvásárlást szeptemberben jelentette be a Sole-Mizo és a Danone. A marcali Túró Rudi gyártása növekedhet is a tulajváltozással, ráadásul vállalják, hogy két évig minden dolgozót megtartanak az üzemben.