Meglátszik a fővárosi boltokon a BKV-sztrájk

Vágólapra másolva!
A keddi BKV-sztrájk a fővárosi és a Budapest-környéki boltok forgalmán is meglátszott, a tömegközlekedéstől jobban függő üzletekben forgalomcsökkenést, az autóval megközelíthető, nagyobb boltokban növekedést hozott a munkabeszüntetés.
Vágólapra másolva!

Nem járnak a buszok, kevesebben dolgoznak és nagy a dugó a városban - íme néhány ok, ami miatt a kiskereskedelmen is nyomot hagyhatott a keddi BKV-sztrájk. A munkabeszüntetés vesztesei azok a fővárosi boltok, amelyekbe jellemzően tömegközelkedési eszközzel mennek a vevők, a nyertesek pedig azok a hipermarketek, ahova kocsival.

"Érezhető forgalomcsökkenést hozott a keddi sztrájk a CBA azon boltjaiban, amelyeket nem autóval, hanem tipikusan tömegközlekedési eszközökkel közelítenek meg a vásárlók" - mondta el az [origo]-nak Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője.

Reggel kevesebben a CBA-kban

Fodor elmondása szerint a reggeli, fél 8 és 8 közötti időszakban jelentősen elmaradt a forgalom, az ilyenkor megszokottól, egyes esetekben akár 20-30 százalékos csökkenést is lehetett tapasztalni. Az autóval megközelíthető helyeken levő boltokban nem annyira látható a visszaesés, gyakori, hogy egy-egy autóval sokan érkeznek. "Az irodaházakból vásárolni kiugrók szinte teljesen hiányoztak kedden délelőtt, ami arra utalhat, hogy kevesebben dolgoznak a sztrájk miatt" - mondta Fodor.

A Spar nem különösebben érezte meg a sztrájkot, Laber Zsuzsa, az üzletlánc kommunikációs vezetője szerint forgalomcsökkenést sem tapasztaltak.

A hiperek jól jártak

Az Auchan kommunikációs igazgatója szerint úgy fest, hogy sokan kihasználták a lehetőséget, hogy nem kell bemenniük a munkahelyükre, így a délelőtti forgalom a tavalyi hasonló időszakhoz képest még nagyobb is volt az áruházakban.

A Tescónál úgy érzékelik, hogy az emberek, akik valamilyen oknál fogva nem jutottak be munkahelyükre, vásárlással töltik szabadidejüket, ugyanis a hétköznapit meghaladó forgalom van a budapesti és a Budapest környéki Tesco áruházakban - mondta Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs igazgatója.

Kérdéseinkkel megkerestük a legtöbb üzlettel rendelkező Coop Hungary Zrt.-t is, de a társaságnál egy konferenciára hivatkozva azt mondták, hogy egyetlen nyilatkozó sem elérhető.