A széndioxod-kibocsátás csökkentésével hódítaná el a felsőkategóriás autópiac trónját a Daimler AG a BMW-től - derül ki a Daimler fejlesztési vezetőjének, Thomas Webernek a detroiti autószalonon mondott szavaiból, amit a Bloomberg idézett. (A Mercedes formabontó detroiti bemutatkozásáról itt olvashat.)
Weber azt mondta, hogy a Mercedes-Benzeket gyártó Daimler az idei évre rendelékezésére álló 4,4 milliárd euró felét zöld technológiákkal kapcsolatos fejlesztésekre szánná. Az ambiciózus tervek szerint a Mercedes-Benz jobban növeli majd idén a piaci részesedését a versenytársaknál, azaz mindenek előtt a BMW-nél és az Audinál. A Daimler abban bízik, hogy a kupé verzióban is elérhető E-osztály méltó versenytársa lesz a BMW 5-ös osztályának.
A Daimler Mercedes-Benz divíziójának eladásai 10 százalékkal, 1,13 millióra estek éves összevetésben, akárcsak a BMW forgalma, amely 10 százalékkal 1,29 millióra apadt. A vállalatvezetés azt már közölte, hogy a Daimler pénzügyi eredményei a negyedik negyedében kicsit javultak a harmadik negydevévihez képest, de adatok csak ez utóbbival kapcsolatban elérhetőek: a harmadik negyedéves nettó nyereség 41 millió euró volt, ami 80 százalékos csökkenés éves alapon, miközben a társaság árbevétele 19 százalékkal 19,3 milliárd euróra ment le.
A Mercedes-Benz az üzemanyagfelhasználás terén is megverné a BMW-t, mégpedig egy olyan technológia segítségével, amely a motor beindításakor növeli a hatékonyságot és csökkenti a felhasználást. A zöld fejlesztéseket jól mutatja, hogy a Daimler az A-osztály elektromos verzióját is elkészíti 2010-re, miközben eddig csak a B-osztály, illetve a Smart esetében volt meg ez a lehetőség.
A Daimler 2011-ben lépne piacra az E-osztály dizel- és elektromotort kombináló hibrid verziójával. "Visszahozza a pénzt, hogy ennyitt fektetünk zöld technológiákba. Ez része a támadási stratégiánknak" - fogalmazott Weber.