Sajtreklám miatt 30 milliós büntetést kapott a Penny

Vágólapra másolva!
A GVH egy megtévesztő sajtreklám miatt 30 millió forintra megbírságolta a Penny Market diszkontláncot.
Vágólapra másolva!

Az országszerte közel 200 diszkontáruházat működtető a Penny Market Kft. a 2009 júniusában tartott "13 éves akciójával" tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a Gazdasági Versenyhivatal megbüntette a céget.

A hatóság az üzletlánc a trappista sajt reklámját kifogásolta: a társaság egy tavalyi reklámjában közöltektől eltérő mértékben korlátozta az egyes akciós termékekből megvásárolható mennyiséget.

Kevés volt a sajt

Az akció keretében a trappista sajtot is kedvezményes áron kínálta a cég, az adatok szeirnt 2008. 1. hete és 2009. 22. hete között nem volt olyan hét, amikor a Penny Market a "13 éves akcióban hirdetett kilogrammonként 579 forintos árat alkalmazta volna, az adott időszakban 749-1049 forintba került egy kilogramm sajt az üzletekben. Az akciós ár ehhez képest jóval alacsonyabb, ezért a társaságnak számítani kellett volna arra, hogy nagy lesz az igény a vásárlók részéről, ennek ellenére a vizsgálat szerint a Penny Market nem készült fel megfelelően az akcióra, egyebek mellett nem rendelt elegendő mennyiséget az akciós sajtból. Ha a fogyasztók minden esetben az reklámban szereplő maximális mennyiséget vásárolták volna meg a trappista sajtból, akkor a tervezett mennyiség boltonként kevesebb, mint két tucat vevő felvásárolhatta volna a készletet.

A sajtreklámmal a Penny tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 30 millió forintos bírságot kell fizetnie - derül ki a GVH határozatából, amely szerint súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a cég ismételt jogsértőnek minősül, a piac jelentős szereplője, megtévesztő reklámjait pedig széles körben terjesztette. Ugyanakkor enyhítő körülményként vette figyelembe a versenyhatóság, hogy az akciós termékekhez jutó fogyasztók valamilyen mértékű kedvezményt azért kaptak, a jogsértés pedig rövid ideig tartott.

Másik büntetés

Az említett sajtreklám mellett a GVH jogsértőnek minősítette a Penny szeptember 7-13. között szervezett akcióját. A versenyhatóság vizsgálata megállapította, hogy a lánc három termékből nem megfelelő készlettel készült fel az akcióra, így azokból már a leárazás kezdetén készlethiány merült fel.

Ezzel a magatartásával a Penny Market tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, így a GVH 3 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a jogsértés csak kevés terméket érintett.