Alaptalanul állította reklámjaiban a Telemarketing Kft., hogy Hollywood Patch nevű terméke fogyasztószer, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta - közölte a versenyhatóság.
A Telemarketing Kft. a Hollywood Patch nevű tapaszról televíziós és internetes reklámjaiban egyebek mellett azt állította, hogy a fogyasztó több kilótól szabadulhat meg a termék révén, gyorsan és megerőltetés nélkül. (Diétázás, fogyasztótabletták, mozgás nélkül 10 nap alatt akár 5 kilót vagy 2 ruhaméretnyit le lehet adni.)
A GVH megállapította, hogy a cég a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé: fogyást ígért, de nem tudta bizonyítani, hogy a termék valóban csökkenti a súlyt. A Telemarketing Kft. bizonyításképpen benyújtott egy vizsgálati anyagot, abban azonban nem jelent meg a Hollywood Patch megnevezés, így alkalmatlan volt annak igazolására, hogy a vizsgálatot e termékkel folytatták le - ráadásul a vizsgált termék narancsbőrre gyakorolt hatásáról tartalmazott adatokat.
A GVH szerint a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy bizalmi jellegű terméket hirdettek megtévesztő módon, sérülékeny fogyasztói kör számára, és a hirdetések jelentős számú fogyasztót értek el.
A bírság mellett a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán három hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a versenyhatóság döntését.