Vágólapra másolva!
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt hárommillió forintra büntette a Telemarketing Kft.-t a GVH. A cég az eljárás során egy irreleváns adatokat tartalmazó vizsgálati anyaggal próbálta bizonyítani, hogy a terméke hatékony.
Vágólapra másolva!

Alaptalanul állította reklámjaiban a Telemarketing Kft., hogy Hollywood Patch nevű terméke fogyasztószer, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintra bírságolta - közölte a versenyhatóság.

A Telemarketing Kft. a Hollywood Patch nevű tapaszról televíziós és internetes reklámjaiban egyebek mellett azt állította, hogy a fogyasztó több kilótól szabadulhat meg a termék révén, gyorsan és megerőltetés nélkül. (Diétázás, fogyasztótabletták, mozgás nélkül 10 nap alatt akár 5 kilót vagy 2 ruhaméretnyit le lehet adni.)

A GVH megállapította, hogy a cég a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé: fogyást ígért, de nem tudta bizonyítani, hogy a termék valóban csökkenti a súlyt. A Telemarketing Kft. bizonyításképpen benyújtott egy vizsgálati anyagot, abban azonban nem jelent meg a Hollywood Patch megnevezés, így alkalmatlan volt annak igazolására, hogy a vizsgálatot e termékkel folytatták le - ráadásul a vizsgált termék narancsbőrre gyakorolt hatásáról tartalmazott adatokat.

A GVH szerint a bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy bizalmi jellegű terméket hirdettek megtévesztő módon, sérülékeny fogyasztói kör számára, és a hirdetések jelentős számú fogyasztót értek el.

A bírság mellett a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán három hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a versenyhatóság döntését.