Adóellenőrök gyerekmeséivel növelné az adózási kedvet az APEH

2010.03.04. 8:04

"Adómanó" meséivel szeretné tudatosítani a gyerekekben az adófizetés fontosságát az APEH, ezért meseíró pályázatot hirdetett saját munkatársai között - írja a Magyar Nemzet. Az adóhivatal pénzhiány miatt nem tud szakembereket megbízni a kampány kidolgozásával, ezért fordult saját dolgozóihoz, akik épp csütörtökön tüntetnek csökkenő jövedelmük ellen.

Meseíró pályázatot hirdet saját alkalmazottai között az APEH, hogy saját készítésű történetekkel világosítsa fel az óvodásokat és kisiskolásokat az adózás fontosságáról - írja a Magyar Nemzet. Az adóhatóság régóta készül az "adótudatossági kampányra", de nincs pénze szakemberekkel megíratni a mesét, ezért fordult saját kollegáihoz.

A kampány eddig azért nem valósult meg, mert a kormányzat jelentősen visszavágta az APEH működési költségeit, és nem maradt pénz az anyagok megíratására - mondta a Magyar Nemzetnek Bakonyi Ágnes szóvivő. Az APEH sajtóosztálya ezután úgy döntött, maga ír mesét, és már ki is találta, meg is rajzolta a főhőst, "Adómanót". A karakterhez kapcsolódó történethez 4 kategóriában hirdetnek versenyt, amelyen az APEH mind a 15 ezer munkatársa részt vehet: gyerekmesét, képregényt, egymondatos szlogent vagy zenei dallamot várnak a munkatársaktól.

A legtalálékonyabb hivatalnokok egyhetes nyaralást nyerhetnek teljes ellátással az APEH hat üdülőjének valamelyikében. A Magyar Nemzet szerint ez a díj különösen nagynak számít, miután tavaly óta háromszorosára emelkedtek a napidíjak az APEH üdülőiben. Az APEH alkalmazottjainak ráadásul a szakszervezetek szerint átlagosan 25 százalékkal csökkent a jövedelme, ami miatt csütörtökön tüntetést tartanak a Pénzügyminisztérium épülete előtt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK