Meseíró pályázatot hirdet saját alkalmazottai között az APEH, hogy saját készítésű történetekkel világosítsa fel az óvodásokat és kisiskolásokat az adózás fontosságáról - írja a Magyar Nemzet. Az adóhatóság régóta készül az "adótudatossági kampányra", de nincs pénze szakemberekkel megíratni a mesét, ezért fordult saját kollegáihoz.
A kampány eddig azért nem valósult meg, mert a kormányzat jelentősen visszavágta az APEH működési költségeit, és nem maradt pénz az anyagok megíratására - mondta a Magyar Nemzetnek Bakonyi Ágnes szóvivő. Az APEH sajtóosztálya ezután úgy döntött, maga ír mesét, és már ki is találta, meg is rajzolta a főhőst, "Adómanót". A karakterhez kapcsolódó történethez 4 kategóriában hirdetnek versenyt, amelyen az APEH mind a 15 ezer munkatársa részt vehet: gyerekmesét, képregényt, egymondatos szlogent vagy zenei dallamot várnak a munkatársaktól.
A legtalálékonyabb hivatalnokok egyhetes nyaralást nyerhetnek teljes ellátással az APEH hat üdülőjének valamelyikében. A Magyar Nemzet szerint ez a díj különösen nagynak számít, miután tavaly óta háromszorosára emelkedtek a napidíjak az APEH üdülőiben. Az APEH alkalmazottjainak ráadásul a szakszervezetek szerint átlagosan 25 százalékkal csökkent a jövedelme, ami miatt csütörtökön tüntetést tartanak a Pénzügyminisztérium épülete előtt.