A Magyar Telekom ez évben is első helyezést ért el a Braun&Partners Network által közzétett felmérésben, amely Magyarország 25 legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatát rangsorolja társadalmi felelősségvállalási (CSR) teljesítményük alapján. A Magyar Telekom egyúttal összesítésben második helyezést ért el a közép- és kelet- európai régió 100 legnagyobb vállalata között.

A Magyar Telekom 88 százalékos teljesítményt ért el, ami jelentős javulás az egy évvel korábbi - 79 százalékos - eredményéhez képest. Ezzel ismét első helyezést ért el a felmérésben vizsgált 25 legnagyobb magyar vállalat közül - közölte a távközlési vállalat.

A 100 legnagyobb cég régiós ranglistáján pedig a Magyar Telekom - szoros másodikként - alig maradt el az osztrák OMV energiaipari vállalattól (90%), és ezúttal is olyan vezető cégeket utasított maga mögé, mint a MOL, az OTP, a Telekom Austria, a PKN Orlen vagy az E.ON Hungária. 

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója a sikert így értékelte: "Büszkék lehetünk arra, hogy megőriztük hazai elsőségünket, és nemzetközi szinten is a legjobbak egyike vagyunk a társadalmi felelősségvállalásban. Az elért siker bizonyítja, hogy az elmúlt évben is kiemelkedő eredményeket értünk el a fenntarthatóság különböző területein: a környezetkímélő infokommunikációs technológiák elterjesztésében, a munkahelyi esélyegyenlőségben, az átláthatóságban, a civil szervezetekkel való együttműködésben, a felelős vállalatirányításban, az érdekelt felekkel való kapcsolatokban. Mindezt az üzleti célokkal összhangban, a fenntarthatósági stratégiánk mentén tesszük. Az ország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy elért eredményeinkről ügyfeleink, munkatársaink és vállalatunk érdekelt felei naprakész információt kapjanak az életünket kísérő három képernyőn: tévén, interneten és mobiltelefonon."

A Braun & Partners Network a közép- és kelet- európai régió négy országának (Magyarország, Ausztria, Lengyelország és Románia)
25-25 legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatát elemezte a társadalmi felelősségvállalási tevékenységet értékelő CSR 24/7 kutatási módszertan segítségével a vállalatok honlapján elérhető információk alapján. A felmérés azt mutatja meg, hogy a régió nagyvállalatai milyen mértékben és mennyire könnyen elérhetően teszik közzé a társadalmilag felelős működésükről szóló információkat. 

A vizsgált országok vállalatainak teljesítményét összevetve, a felelős működés kommunikálásában továbbra is élen járnak a magyar cégek. Vezető pozíciójukat az is jelzi, hogy a regionális Top 100 listáján az első 10 helyezett fele magyar vállalat lett. A Magyar Telekom és leányvállalatai már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordítanak a társadalmi és környezeti problémák kezelésére. A Magyar Telekom 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával. Évente fenntarthatósági jelentést tesz közzé, amelyet független minősítő hitelesít a Globális Jelentéstételi Kezdeményezés (GRI) irányelveinek megfelelően. Magyarországon elsőként és eddig egyetlenként adott ki a GRI harmadik generációs irányelveinek megfelelő A+ minősítésű jelentést. 

A Magyar Telekom Csoport számára a fenntarthatóság, a környezet-társadalom-gazdaság hármas kapcsolati rendszerének felismerése és erősítése hosszú távú stratégiai elv. Ennek érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden irányítási szinten igyekszik beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba, így a vállalat felsővezetése rendszeresen kap tájékoztatást a feladatok teljesüléséről és az elért eredményekről. 

A CSR 24/7 a Braun & Partners által kifejlesztett módszertan, amely az érintettek számára elérhető információk alapján méri a vállalatok CSR teljesítményét. Az értékelési keretrendszer az Accountability Standardeken, a GRI mérőszámokon, valamint a hármas teljesítményértékelési elveken és jó gyakorlatokon alapul. A módszertan 7 szempont mentén értékelik: az átláthatóság, a vállalatirányítás, kapcsolatok az érdekelt felekkel, a környezeti felelősségvállalás, a gazdasági felelősségvállalás, a közösségi kapcsolatok és az emberi erőforrások kezelése. A vizsgálat során elkészülő indexnek 24 pont a maximuma, innen a kutatás elnevezése.

Az [origo] Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.