A magyarországi Brit Kereskedelmi Kamara szerdán tartotta egyedülálló CSR műhelyét, melynek célja, hogy a nagyvállalatok már létező példáin keresztül mutassa be, hogy milyen a jó, társadalmilag felelős tevékenység a gyakorlatban.

 

A Brit Kamara szervezésében megvalósuló, első CSR műhely meghívott vendége a Magyar Telekom, aki az esélyegyenlőség témakörében tartott előadásokat a nagyvállalatok és az érdeklődők számára, ezen belül a mozgásukban korlátozottak foglalkoztatásáról, az akadálymentesítésről és a befogadói környezet megteremtéséről. Az előadások célja, hogy a nagyvállalatok között elinduljon egy párbeszéd, és közösen elgondolkodjanak azon, hogy meglévő CR tevékenységüket hogyan bővíthetik, alakíthatják.

A Brit Kamara sajtótájékoztatóján Greg Dorey brit nagykövet úgy nyilatkozott: "azt szeretnénk, ha a ChainReaction sorozatának első rendezvénye katalizátorként működne és szikraként ösztönözne mindenkit a vezető nagyvállalatok társadalmi felelősségvállaláshoz fűződő szemléletének további tanulmányozására, az eddigi teljesítmények értékelésére, valamint a kialakult legjobb megoldások népszerűsítésére".

A Magyar Telekom, mint a kezdeményezés első meghívott előadója olyan fontos témákról beszél, mint a mozgáskorlátozottak alkalmazása a Call Centerekben, az akadálymentesítés, a befogadó szemléletet erősítő és a családbarát, a család és munkahely egyensúlyának megőrzését elősegíteni szándékozó programok fontossága.

A résztvevők kerekesszékben ülve saját maguk is esélyt kaptak arra, hogy elkísérjenek egy kerekes székes kollégát munkahelyére, és így saját maguk is megbizonyosodjanak arról, hogy a Call Center épületének felépítésénél fontos szempont volt az akadálymentes közlekedés biztosítása. Somorjai Éva, a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettese úgy látja: "a Magyar Telekom büszke arra, hogy a sokszínűség és az esélyegyenlőség alapelveinek írásos deklarálása mellett (Sokszínűségi Politika, Esélyegyenlőségi terv) konkrét programokkal, intézkedésekkel is támogatja munkatársait a különböző élethelyzetek kezelésében. Példaként említette az atipikus foglalkoztatási lehetőségek biztosítását, a Kismama programot, amely biztosítja a gyermekgondozási távolléten levőkkel való folyamatos kapcsolattartást, és a családosok gyermekelhelyezési gondjainak enyhítését célzó Családsegítési programot. Mindezek mellett külön hangsúlyt helyezünk a befogadó szemléletű környezet megteremtésére és rendszeresen szervezünk olyan programokat, ahol a munkatársaink találkozhatnak a hátrányos helyzetben levők gondjaival, problémáival, akár szemléletformáló programokon, akár önkéntes munkában való részvételen keresztül, így is erősítve a befogadást és a nyitottságot. Ezen erőfeszítéseinket az is bizonyítja, hogy több rangos díjat is nyertünk már az elmúlt esztendőkben, így a Családbarát munkahely díjat 2008-ban, a Legjobb munkahely díjat 2009-ben. Bár tudjuk, hogy nekünk magunknak is sok teendőnk van még, de ezek a külső visszajelzések igazolják, hogy jó úton haladunk. Ezt szerettük volna a műhely során megmutatni a többi vállalat számára is. Reméljük, sikerült".

 A CSR műhely fogalma és gyakorlata egyedülálló Magyarországon. Az esemény elődje, a kamara "ChainReaction" társadalmi felelősségvállalás képzési sorozatának első eleme. A kezdeményezés azért jött létre, hogy a már alkalmazott, jól működő gyakorlatok üzleti hatékonyságát, mérhető eredményeit demonstrálja, és ezáltal a társadalmi felelősségvállalás a vállalatok alapvető céljai közé tartozzon.  

Az [origo] Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.