Az új Swiftben reménykednek a Suzuki-szalonok

Vágólapra másolva!
Az előző Swift bevezetése nagy sikert hozott a Suzukinak még 2005-ben. Bár az akkori eladási adatokat aligha éri majd el az új modell júniusi bevezetése után 2010-ben, de a kereskedők beszámolója szerint van várakozás az értékesítés felfutására.
Vágólapra másolva!

Az új Swiftben reménykedhet az évek óta csökkenő értékesítéssel bíró Suzuki. A Suzuki Hollósnál azt mondták az [origo]-nak, hogy még nem tudni, milyen lesz a fogadtatása az új modellnek, de "várakozás van rá, mivel sokan szerették az előző modellt". A szalonban azt is mondták, hogy már konkrétan az új modellre is kérdeztek vevők.

A második Swift modell "egészen más kategória volt, mint az elődje" - mondta Bisi Zoltán értékesítő. Az eladások náluk ennek megfelelően felfutottak az első hetekben, és összességében jól sikerült a modell bevezetése - emlékezett vissza az eladó.

A Swift 2-es modelljét 2005-ben vezették a magyar piacra, ami fellendítette a Suzuki eladásokat: abban az évben 39 120 kocsit adtak el márkakereskedők, túlszárnyalva a 33 855 darabos értékesítést hozó 2004-es évet és 6500 darabbal megelőzve a 2006-os évet.

A bevezetés évének számai kiugró adatnak számítanak, hiszen azóta folyamatosan csökkent a japán kocsi értékesítése: 2008-ban és 2009-ben már csak 26 824, illetve 13 599 Suzukit adtak el, természetesen a válság hatásának is köszönhetően. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint az idei első öt hónapban mindössze 1107 darabot adtak el, tehát az új modell bevezetésében igencsak reménykedhet a Suzuki.

A Suzuki Marine értékesítője, Tóth Viktor szerint javítani fog a mostani eladásokon az új modell megérkezése, ezért várják is már a bevezetést. A korábbi Swift is "nagyon jól, várakozáson felül" teljesített az első hetekben - mondta el Tóth érdeklődésünkre. Azonban hozzátette, hogy egészen más gazdasági helyzetben voltak akkor, most az "emberek még küszködnek a válság előtti hiteleikkel."

A Suzukinak jól jönne az új modell sikeres terjesztése, mivel az év első hónapjai nem a felfutó üzletről szóltak Európában. Az unió területén január és április között 68 960 darab járművet értékesített a japán gyár, ebből áprilisra 15 364 jutott. Egy éve, a válság ellenére az első négy hónapban ennél többet, 83 783 darabot adtak el, ami 17,7 százalékos visszaesés, az áprilisi adat viszont 26,3 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

A Suzuki nem csak önmagában, hanem a piaci részesedést tekintve is visszaszorulóban volt a tavaly óta. Az akkori 1,8 százalékos arányukhoz képest 2010 első hónapjaira 1,4 százalékra csökkent a részük. A márkákat tekintve és csoportszinten is a Volkswagen jár az élen az Európai Unióban, mivel több mint minden tizedik autó (11,1 százalék) volt a német jármű, a Volkswagen csoport (VW, Audi, Seat, Skoda) pedig minden ötödik eladott autót jelenti (20,7 százalék) az első négy hónapban az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének adatai szerint.