8 forinttal olcsóbb gázolajért lobbiznak a fuvarozók

Vágólapra másolva!
Literenként nyolc forintot igényelhetnének vissza a gázolaj jövedéki adójából a fuvarozók, ha a kérésüknek megfelelően a kormány bevezetné a kereskedelmi gázolaj intézményét. Ezáltal többen tankolnának itthon, és nőne a költségvetés bevétele - állítja a fuvarozók egyesülete.
Vágólapra másolva!

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a kereskedelmi gázolaj intézményének mielőbbi bevezetését kéri a kormánytól a fuvarozók számára, és szorgalmazzák, hogy az erre vonatkozó javaslatot minél előbb terjesszék a parlament elé - mondta Vereczkey Zoltán, az egyesület elnöke.

Az MKFE számítása szerint a kereskedelmi gázolaj bevezetése esetén a fuvarozók 8 forintot igényelhetnének vissza a jövedéki adóból, és ez összhangban lenne az Európai Unió szabályozásával. Vereczkey Zoltán hangsúlyozta, hogy szerintük az idén az első félévben a központi költségvetésbe 20 milliárd forint bevétel nem folyt be amiatt, hogy nem Magyarországon tankolnak a hazai és a tranzit fuvarozók a gázolaj "túladóztatása" miatt.

Az MKFE elnöke szerint Magyarországon a gázolajkereskedelem a túladóztatás miatt mélyponton van, és most már nemcsak a külföldi fuvarozókat kell meggyőzni arról, hogy itt tankoljanak, hanem a magyar fuvarozókat is. A kereskedelmi gázolaj intézményének bevezetése esetén már megérné Magyarországon tankolni, és ez többletbevételt jelentene a költségvetésnek az év hátralévő részében - mondta Vereczkey Zoltán.

Az MKFE elnöke felhívta a figyelmet arra, hogy a jövedéki adóból a visszatérítési lehetőség a nagyfogyasztói kedvezményben nem részesülő vállalkozókat is az itthoni tankolásra ösztönözné, ezek többnyire a hazai kis- és középvállalkozások.

Jelentősen kevesebb üzemanyag fogyott

Legutóbb július 7-én változtak az üzemanyagárak Magyarországon, akkor a gázolaj literenkénti ára 5 forinttal csökkent 326 forintra (a kutaknál jelentős eltérés lehet az árakban - a szerk.) A Magyar Ásványolaj Szövetség adatai szerint 2010 második negyedévében 13 százalékkal esett vissza az üzemanyagfogyasztás az egy évvel korábbi forgalomhoz képest, elsősorban a benzinből fogyott kevesebb. Szakértők szerint a visszaesésben szerepet játszott a benzinturizmus növekedése, ami következménye volt a jövedéki adó emelésének, illetve a fogyasztás mérséklődéséhez járult hozzá a munkanélküliség növekedése, a fizetőképes kereslet visszaesése.