Az idén júliusban 4359 új személygépkocsi talált gazdára Magyarországon, ami 19,2 százalékos nöevekedés az előző év azonos időszakához képest - derül ki a Datahouse Kft. adataiból. Ez látványos javulást jelent az előző hónaphoz képest, júniusban még 25 százalékos hanyatlást mért a cég.
A júliusi fejlődés ellenére a héthavi adatok kiábrándítóak, az adatok szerint 25 897 új autó kelt el Magyarországon, ez pedig éves összevetésben több mint 40 százlaékos csökkenésnek felel meg.
A héthavi adatok szerint a legnagyobb, 12,79 százalékos piaci részesedése a Fordnak volt, igaz, egy éve még a piac 14,53 százalékát birtokolta. A második helyen, 10,76 százalékkal a Volkswagen áll, egy éve még csak 7,11 százalékos részesedése volt. Az Opel piaci részesedése a tavalyi 10,68 százalékról az idén az első hét hónapban 9,83 százalékra csökkent.